måndag 18 juni 2012

SMÅ MÄNNISKOR MED "STORA BEKYMMER"!




Ordning och reda hos mina små fina ska det nu få lov att bli.



Hej!



De senaste nätterna har jag haft svårt att sova, förvirrande drömmar om jobb och vardag har återkommande dykt upp och under nätternas vakna timmar har tankarna varit hos våra fina vännerna som just nu genomlider en svår tid...

Medan jag har haft mina nattliga stunder har min lilla E haft ovanligt många mardrömmar. När jag kommit in till henne har hon gråtit hjärtskärande och ropat:

- Jaaaag viiiill ha ett chokladägg till!

Eller 

- Neeeej! Ta inte min pratdocka!

Eller

- Det är min mamma, min mamma, min mamma!


"Små barn - små problem. Stora "barn" - stora problem"
Är det inte så man brukar säga?















Sedan vi flyttade upp barnens säng till övervåningen och gjorde en "Bed & Walk In Closet" så har jag aldrig riktigt fått till det i deras lekrum. Brist på både tid och inspiration har gjort sitt.
Men nu är jag på G igen och idéerna flödar, låt mig få återkomma!



KRAM

12 kommentarer:

  1. Hei gode vennen :)

    Så herlige rosa jenterom-bilder hos deg :)

    Stakkars lille vennen som har hatt mareritt, det er ikke noe godt.. Og ofte er det vanskelig å få vekket de ordentlig da syns jeg. Og da har drømmene en tendens til å henge i utover natten også.
    Ikke noe godt for deg heller, vennen, å ligge å tenke om natten..Det er som regel da tankene kommer.

    Håper dere alle får en god natts søvn i natt, og at dere får en fin dag i morgen :)

    Her gleder jentene seg til å ta sommerferie om 3 dager! :) Det blir godt for både liten og stor :)

    Ha en fin kveld, snille vennen :)
    Klem og kos :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det ser ut! Ser fram emot inspiration, precis vad jag är ute efter också:)Kram Caroline

    SvaraRadera
  3. Åh, min Elsa är också inne i en period med mycket mardrömmar! Stackars små!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jobbig period för henne och tråkigt för er med vänner som inte mår bra!
    Jättefina rum och det kommer bli superfint tror jag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Låter jobbigt med sömnlösa nätter. Hoppas att det vänder och hoppas att vännerna hittar styrka.

    Jag tycker du visar så fina bilder. Och vimplar - min nya grej ju :)

    Kramar Kicki

    Ps Tack för gulligaste hälsningarna om vår vagn. Varmt i hjärteroten blir det.

    SvaraRadera
  6. Tråkigt att höra! Hoppas att det ordnar till sig snart. Spännande med idéer som flödar :-) Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  7. Fint det blir vännen, hoppas du har fått sova inatt stor kram Diana

    SvaraRadera
  8. Så fint...och rosa såklart *hihi* Det är så läckert med vimplar, ser dem överallt och har inga själv... måste göra något ;)

    Så tråkigt att du inte kan sova ordentligt. Har själv liknande perioder ibland... är bara sååå jobbigt. Har du dessutom barn som är inne i en mardrömsperiod samtidigt. Stackare! Hoppas det snart går över.

    Önskar dig en toppentisdag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Om man som vuxen ibland ändå bara fick ha barnens "små" problem. Många kramar till dig och dina vänner.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Gulliga små utrop hon gör:)! men visst är det så bekymren växer. Hoppas du får sova bättre snart! kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Man lever i den tid man gör och så måste det få vara. Och visst ligger det säkert nått i det där med små barn-små bekymmer....stora barn.....MEN ibland känns det "lilla" stort och jobbigt och då måste det få vara det. Att inte få sova ordentligt påverkar mycket och att dessutom ha mycket runtomkring gör det inte enklare. Men du verkar vara duktig på att se dom små ljusglimtarna i livet så det går nog snart mot lättare tider. Hoppas det snart löser sig med allt. Kram från Fjällbacka / Emma

    SvaraRadera
  12. Jobbigt att inte få sova ordentligt, jag hoppas att du snart får ro och kan sova gott! Och att dotterns mardrömmar försvinner. Fina bilder :).

    SvaraRadera