tisdag 5 juni 2012

ODLINGSVITRIN SÖKES




Jag har länge varit på jakt efter ett litet odlingsvitrin till vår balkong men inte lyckas hitta något i rätt storlek. Nu gör jag en efterlysning här på bloggen med hopp om att någon av er kan hjälpa mig.


Hej!


Startade dagen med en frukost på Öns lilla fik tillsammans med min kära D, låt oss kalla den jobbfrukost med aningen inslag av lite renoveringsprojektering. Vi har en hel del på G här hemma i lägenheten.

Sen promenerade vi ett antal gånger förbi dagens filminspelning som pågår här på ön i hopp om att bli erbjuden en liten roll, men nejdå. Tydligen såg vi inte det minsta intressanta ut ;)
Att få en filmroll står högt upp på min lilla lista med saker jag vill göra under  livets gång. En roll i en komedi eller kriminalare skulle nog passa fint.






Och så min önskan om ett odlingsvitrin. Om jag nu ska lyckas få till mina vinrankor på altanen så är odlingsvitrinet ett måste. Är det någon av er läsare som har en susning av vart jag hittar ett. Det ni ser ovan kommer från Hasselfors men är aningen för brett för vår balkong.
Det behöver inte vara i trä utan går minst lika bra i zink.

Snälla hojta till om ni har några tips.


Nu önskar jag er en fin tisdag!


KRAM


11 kommentarer:

  1. Jag har inga tips, men nu blev jag också sugen på ett odlingsvitrin. Så fina!
    Hoppas att du får napp!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Kanske Plantagen, Rusta, K Rauta, Bauhaus eller ÖB.
    Jag har en vinranka som jag får vindruvor på varje år och det behövs inget växthus till det! Däremot tar de väldigt stor plats, så jag funderar på om man skulle bygga någon slags pergola tak som den får växa över!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Men oh vad fint ett sådant skulle man ha ja! :)
    Är mannen din händig, bygg av gamla fönster tex! :)

    Kram Tess

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint! Har ingen aning om vart man kan hitta ett tyvärr, men hojtar till om jag ser något :)

    Själva har vi en sådan där pensionärskuvös (inglasad altan), som fungerar alldeles utmärkt att odla kryddväxter på. Nu är jag glad att vi inte rev den, som vi tänkte när vi flyttade in :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Hahaha, roligt att ni spatserade fram och tillbaka vid filminspelningen... ;-) Jesper fick faktiskt en förfrågan att vara statist i filmen, men så är han ju också f.d. "munmodell".... hahaha! Trevlig mini-helg så här mitt i veckan! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vlkommen hem Frida!

      Jäklarns vilken tur han har ;) Tackade J ja? ;)

      Kram

      Radera
  6. Åh, vill också ha en odlingsvitrin:) Jättefin. Men först ska jag skaffa mig ett vanligt vitrinslåp till köket:)

    SvaraRadera
  7. Tyvärr inga förslag men åh så fint.Attans också att ni inte fisk nån filmroll :) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Inga tips på sådana som finns i butik. Kanske ett litet hemmabygge? Synd på uteblivandet av minutes of fame :-) Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för alla svar, får väl se hur sugen D är på ett hemmabygge ;) Ska allt lyckas övertala honom!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Fin odlingsvitrin från Hasselfors. Vill ha! Men hemmabygge är nog billigare ;-) Lycka till med övertalandet.

    Kram Ester, här för första gången!

    SvaraRadera