fredag 15 juni 2012

GRILLAT BRÖD PÅ LANDET!




Här ser ni vår lilla matplats på landet där vi just nu tillbringar kvällen!



Hej!



Vi har haft en sjuk liten tjej, förkyld och lite febrig men på eftermiddagen piggnade hon till så då packade vi en väska och åkte till landet. 
Nu är lilla T piggare och vi njuter av att vara här och känna lugnet. Solen skiner fortfarande och himlen är helt blå - inte ett minsta moln!






I helgen kommer vårt vi satsa på grillning till 100 % och jag kommer bjuda på många fina grilltips!
Ikväll grillade vi ett kryddbröd med västerbottenost - ljuvligt!





Receptet har ni här:

Ca 10 stycken!

4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk pepparmix
3 kvistar valfria färska kryddor, jag valde basilika, timjan och rosmarin
50 gram smör
50 gram västerbottenost
2 dl mjölk

Blanda vetemjöl, bakpulver, pepparmix och hackade kryddor. Finfördela smöret i mjölblandningen. Tillsätt riven ost och mjölk. Knåda snabbt ihop till en jämn deg. Rulla ca 10 bollar och platta till dem. 
Grädda bröden över glöden i ca 5 - 8 min. 
Om glöden är för het är det lätt att bröden bränns.












Servera med en klick bregott!



Njut av kvällen fina bloggläsare!


KRAM

10 kommentarer:

  1. Å, guud hur gott lät inte det där!
    kram

    SvaraRadera
  2. Du det där lät ju hur smarrigt som helst!! Mums! :-)

    SvaraRadera
  3. Ser himla gott ut det där! Grilltips gillar jag!

    Ha en fin kväll!
    kramar

    SvaraRadera
  4. gud vad gott! ska spara i min receptsamling! kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Nämen så gott det ser ut!! Detta ska jag absolut testa i helgen! Tack så mycket! Spännande! Kram

    SvaraRadera
  6. Mums ser jättegott ut! Solen kom till slut, när jag började jobba!!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Mums, det brødet ser godt ut! Jeg kunne levd på brød alene :) Fikk skikkelig sommerstemning av bildene dine. Håper lille sessan kjenner seg bedre! Fortsatt god fredagskveld, fineste du :) Klemmer

    SvaraRadera
  8. Wow vilken helt underbart söt liten matplats ni har!!

    SvaraRadera
  9. Älskar matplatsen, var ligger landet? Hoppas ni får en mysig helg på landet kramar Diana

    SvaraRadera
  10. Vilken fin matplats! Och vad mumsigt det ser ut.

    Trevlig helg! KRam Linda

    SvaraRadera