fredag 22 juni 2012

GLAD MIDSOMMAR!




Vill önska er en riktigt fin midsommar vänner!



Todeloooo!


Äntligen midsommar, whiiiiii!! Blå himmel och solen skiner precis som vi önskat - jag fullkomligt älskar det här!!!

Här hos oss pågår midsommar pyssel för fullt. Tårtan garneras, kransarna binds, kvällens middag förbereds och godisburkarna fylls upp med massa midsommar godis.
Hela kylen är full med färska jordgubbar som vi frossar i både till frukost, lunch och middag!

Idag väntas midsommarfirande vid vattnet med alla andra härliga människor här ute, dans runt midsommarstången, lotterier, chokladhjul, picknick och allt de där som hör midsommar till!






På framsidan av vårt lilla hus har vi en liten minialtan där solen skiner från kl 11.00 tills solen går ner, det är här vi hänger på eftermiddagarna när lyckliga barn badar, leker i sanden och hoppar studsmatta!






När mörkret faller tänds massor med ljuslyktor upp och 
höjer stämningen till max, när det blir för kallt går vi in till vårt "uterum".









Färska örter är ett måste vart man än befinner sig!



Njut av dagen fina ni, jag kikar in lite senare och uppdaterar denna ljuvliga dag!


KRAM





15 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt ni har det! Ha en förtrollad midsommarafton! Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. En underbar midsommar vill jag önska dig Lena! Och wow va fint ni har det!

    Kram
    Fia

    SvaraRadera
  3. Åhh va härligt ni kommer att ha idag! Längtar till ikväll jag till jag kommer och hälsar på :)

    Ha en toppen midsommar och njut massor!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ha så härligt! Verkar som en perfekt midsommarafton. Vi har lite liknande här, inte fullt så mycket jordgubbar kanske och ingen tårta, men massor av grönska och sol och prästkragar. kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och ert firande låter helt underbart! Ha det riktigt mysigt med dina nära och kära! <3 Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  6. Ha en underbar midsommar, fina du!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Jag önskar dig en härlig midsommar! Vilken härlig altan ni har :)

    SvaraRadera
  8. Så härligt det ser ut! Vem vet jag kanske kommer.....
    Kram och ha så mysigt!
    Helena

    SvaraRadera
  9. Det låter som en suuuuuuuuuuuperfin midsommar!!! Vackra bilder och så mysigt ni ser ut att ha det hemma hos er!!! Och kryddor är ju så härligt att ha nära och klippa till all mat - lovely!!!

    Önskar dig en riktigt fin midsommar sötis!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Hej på er. Hoppas att ni har en skön midsommar. Jag började tänka på dig nyss när vi satt och fikade. Vi åt en av Lomelinos tårtor. En jordgubbstårta med limecurd i... Riktigt smarrig!!! Vill minnas att du gav den boken till C och F i bröllopspresent.
    Ha det så gott!!
    Kram, Liz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej söta du!
      Åh vi har också ätit jordgubbstårta med lemoncurd från Lomelios tårtor ;) Älskar den boken!
      Hoppas ni har en riktigt fin midsommar!
      Hälsa!

      Kram

      Radera
  11. Vilken härlig dag =) Glad Midsommar! Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling där du kan vinna kokböcker =)

    SvaraRadera