onsdag 27 juni 2012

ROSOR & REA




Ett fång med rosor var precis vad som behövdes i köket. Nu känns det levande igen!




Hej!




Efter ett tidigt jobb inne i stan stannade jag upp en stund. Jag slog mig ner vid Coffe House:s uteservering, åt ett grillad surdegsbröd med grillad kyckling, mozzarella och spenat, lät tankarna vara fria och kikade på människorna som strosade, småsprang och vinglade förbi. Turister, butiksbiträden, business män,  stans A-lagare och en och annan mamma med barnvagn.






Sen kilade jag förbi en av mina favorit butiker, Mathilde, och kollade in deras REA OCH farligt vad mycket fint de hade. Tre plagg fick följa med mig hem och var övriga butiker blev en minne blått. Fick snällt hålla tillgodo med några små fönstertittar ;)

Men färska snittblommor från hötorget finns det alltid en liten egen kassa för.






Dagens matplats!






Ljuvliga liljor, de är nästan som vackrast just nu, stora och fina.






Och så ett fång rosor på månbordet.


Njut av eftermiddagen!


KRAM

11 kommentarer:

  1. Så vackert! Snittblommor gör så mycket!

    SvaraRadera
  2. Snittblommor en härlig vardagslyx!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visa visa visa:) jag var också påMathilde idag men inget kom med mig, känner mig nöjd över det:) kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Härligt! tänk att blommor kan göra så gott:) ha en fin kväll...kram/Anne

    SvaraRadera
  5. Härligt! tänk att blommor kan göra så gott:) ha en fin kväll...kram/Anne

    SvaraRadera
  6. Så fint med "färska" blommor! Jag blir glad av att ha dem hemma men ändå är jag så dålig på att verkligen kika in i butiken och köpa... Tur att jag kan få beundra dina bilder iaf:) Jag (som bor på västra kusten) hamnade av en slump inne på Mathilde i somras när vi hälsade på kompisar i sthlm. Oj vilken butik! Hade lätt kunna ta med mig hälften hem!! Ett plagg blev det den gången och jag tänker att det nästan är tur att jag bor 50 mil bort...:-P Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Härligt med färska blommor!
    Kul med reafynd, hoppas vi får se :)

    Spännande med ev nytt jobb!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vill också se vad du fyndade :)! Jag är lite avis på er i storstan som har hötorget med alla färska blommor till BRA pris... Lyxigt! Det gör så mycket med lite färska blommor...

    Kram S!

    SvaraRadera
  9. Nyfiken på vad du fyndade!! Förra året bestämde jag mig för att handla lite kvalitetskläder på rean men än så länge har det bara blivit HM, Lindex o Kappahl.... låter som du hittade något mer spännande!
    Och vilka fina blommor, torghandel med hyfsade priset är jag allt lite avis på :)
    kram j.

    SvaraRadera
  10. Kul att fynda lite och Mathilde är ju en hit, har jobbat där som butikschef för många år sedan :) så jag vet att det kan bli dyrt..kram Diana

    SvaraRadera