måndag 7 maj 2012

VARDAGSLYX...



....En helt vanlig måndag, sånt gillar jag.
Finaste Nina på Essinge Sol & Hudvård tog hand om mig ett par timmar under eftermiddagen!


Todelooo!


En stor fördel med att vara egenföretagare är de små lediga stunder man kan unna sig ibland och göra små "lyxiga" saker vårdar en trött småbarnmamma ;). Idag, en helt vanlig måndag lyxade jag till det genom att tillbringade ett par timmar av eftermiddagen hos Nina, en jätteduktig tjej som har en liten salong här på ön. En ansiktsbehandling och färgning av bryn och fransar blev det. 
- Det var verkligen behövligt.






Sedan blev det en grillmiddag på altanen. Och för att försöka vara lite nyttig så gjorde jag en "Hälsosallad" som faktiskt blev riktigt lyckad.






Vi skippade pastan denna gång och baserade salladen på matvete, finns att köpa färdigkokt på burk. Supergott!






Recept!

Färsk spenat
Kidneybönor
Kikärtor
Matvete
Coctail tomater
Röd paprika
Avocado
Italiensk vinegrette
Fetaost

Bacon
Marinerad kycklingfilé
Halloumi

Gräddfil
Sweet Chilli Sås

Rör ihop alla ingredienserna tillsalladen. Grilla kyckling, bacon och halloumi.
Klipp bacon i bitar och strö över salladen.

Servera en gräddfil med en klick sweet chilisås i till salladen






Ikväll tog jag min första löprunda efter sex veckors sjukdom och jäklarns va skönt det var. Imorgon bitti ska jag ge mig ut igen ;)


Njut av kvällens sista timmar!


KRAM

11 kommentarer:

  1. Va skönt.. Efter att jag pratat med dig va jag oxå tvungen att boka en ansiktsbehandling :) puss på dig.. Cissi

    SvaraRadera
  2. For en fabelaktig dag du har hatt :)

    Middagen din ser rett og slett mums ut!

    Fabelaktig ukestart til deg, håper du får en finfin uke. Jeg skal bare en kjapp tur til København, så denne uken er rolig for min del *deilig*

    Fabelaktige klemmer&smil

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med ansiktsbehandling. Nyfiken på vad du har för ett eget företag?
    Duktiga du som fått till en löparrunda!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Åhh vad skönt du har haft det idag Lena. Själv har jag legat sjuk, men jag känner mig lite bättre nu. Men blir nog hemma imorn med...har ju min lilla överraskning på torsdag så måste bli frisk tills dess!
    Kramar till hela familjen

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag!
    Har själv ett presentkort på skönhetssalong, känner att jag nog måste utnyttja det snart... :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja, boka in det så snart som möjligt. Jag tycker att presentkort ofta har en tendens till att glömmas bort.
      Njut av dagen!
      Kram

      Radera
  6. Vad skönt med ansiktsbehandling! Det skulle jag också behöva. Kanske ska unna mig det också nån dag, jag är ju också egenföretagare och kan smita iväg.. hihi! Grillmåltiden ser helt fantastiskt god ut.. Mums!! Ha en fin tisdag, kram M

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig måndag, gillar också att vardagslyxa, är väldans bra på det....gjorde manikyr förra veckan, veckan innan det massage, frans och bryn och ansiktsbehandling.Småbarnsmammor behöver vardagslyx ;) kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  8. Härliga, härliga dag! Och salladen ser ljuvlig ut!

    SvaraRadera
  9. Hei vennen :)

    Det høres ut som en helt herlig mandag! Er så viktig å unne seg litt hverdagsluksus innemellom - det fortjener du :)

    Nydelig salat du har laget - den så veldig god ut :)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Så koselig at du likte kurven mamma har laget :) Jeg har nevt for henne at flere vil ha, så jeg skal si ifra til deg hvis hun bestemmer seg for å lage noen på bestilling :)

    Ha en nydelig tirsdag, og kos deg med løpeturen - kjempeflink er du!
    Klem og kos Lisa :)

    SvaraRadera
  10. Åh nu inspirerade du mig!! Lite extra lyxigt på något vis att ta sig den tiden på en måndag:)
    Hoppas du får eller fick eller har en lika skön löparrunda idag:)
    Varm kram du inspiratör!

    Snygg lampa ni köpt!!

    SvaraRadera