torsdag 17 maj 2012

SNITTBLOMMOR




Tänk vad ett fång färska snittblommor kan göra för känslan i hemmet. Och ack va beroendeframkallande de är. 


Hej!


Jag har alltid färska snittblommor hemma, det har liksom blivit en del av vardagen, de måste bara stå där i köket och se friska och energifulla ut när vi kliver in genom ytterdörren. Det ger mig någon form av lycka och energi. Har de vissnat känner jag mig också trött och hängig ;) Varje vecka löser de av varandra och vilken sort det blir beror mest på humör och säsong.


Brukar ni ha snittblommor hemma?






Solen skiner in på vårt lilla moonbord i köket, vilket väder vi haft idag och jag hoppas det håller i sig tills imorgon för vi har varit på tok för lite ute.












Gårdagens film mina vänner, måste jag absolut ge godkänt. Mycket humor och jag fick mig många härliga skratt, aningen trött på slutet men absolut sevärd!



Hoppas ni njuter av denna dagen, Kristi himmelsfärd och allt?!
Och till alla er fina norrmän önskar jag er en riktig fin 17:e maj!



KRAM

17 kommentarer:

  1. Ja vi har båda blommor på bordet idag:) jag brukar köpa varannan vecka när det är städat som lite extra krydda, jag älskar också blommor! Ha en mysig kväll! Kram ! Nilla

    SvaraRadera
  2. Fina blommor! :)
    Jag har ofta snittblommor hemma. Här varierar det också efter humör och säsong. Just nu har jag också nejlikor.
    Det är ju så härligt på sommaren när man kan plocka blommor när man vill! Då blir det verkligen ofta och mycket :)

    Här har det varit ett riktigt pissväder idag. Regn, blåst och hagel. Brrr... Hoppas det blir bättre imorgon!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Fint gjort av dej att använda namnet Kristi himmelsfärd, och inte något annat löjligt påfund!
    Linnea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart det ska vara gammalt och traditionellt!
      Krille Airport´s day var det senaste jag hörde från en lustigkurre på jobbet ;)

      Kram

      Radera
  4. Gillar oxå snittblommor, men är inte lika duktig som du på att alltid ha hemma ;)
    Det blev faktiskt den vita klänningen som fick följa med till morgondagens fest ;)
    Du har något att hämta inne hos mig! :)
    Ha en fin helg!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart du ska ha den imorgon ;) Denna helgkänsla alltså, det har fått vara på fredag och lördag i mina tankar men galet nog är det bara torsdag och måååånga lediga dagar kvar ;)
      Kikar in på stört och tittar efter ;)

      Kram

      Radera
  5. De ser ljuvliga ut! Jag håller med om att det känns roligare med en bukett på bordet. Tulpaner är min favorit :-) Me like!Tack för filmtipset förresten. Ska kolla in den :-)Kram Annelie

    SvaraRadera
  6. Härligt vackra! Håller med dig, snittblommor är ett måste. Just nu gapar vasen på köksbordet tomt. Känns inte bra :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Brukar också försöka ha snittblommor hemma, så ofta som möjligt!
    Tyvärr bor vi inte i Stocholm där det går att köpa snittblommor för skapligt pris på Hötorget!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Ja visst är det häääärligt med färska snittblommor, lovely!!! Och så fina bilder från ditt hem, jättefint månbord och gah vilken fin bricka!!!!

    Önskar dig en fin helg!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Yepp, ger hemmet lite liv och fräschör ;) Nejlikor är favoriten just nu :) Fiint till ett bra pris :)

    Kram Tess

    SvaraRadera
  10. Jaa, snittblommor är beroendeframkallande! Försöker också ha det hemma så oa det hinns med!
    Älskar känslan av renstädat hus och en vas med blommor.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Hei søte vennen :)

    Jeg er også veldig glad i snittblomster :) Går mest i roser hos meg, så skal prøve å bli litt flinkere til å variere :)Finnes jo så masse lekre blomster og farger :)
    Nydelige bilder, Lena, som alltid :)

    Tusen tusen takk for den koselige hilsenen fra deg :) Alltid så koselig å høre fra deg:)

    Ha en fin kveld og kos deg :)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  12. Takk, håper din dag har vært like fantastisk som vår! Elsker også snittblomster og prøver å ha det så ofte som mulig, man blir virkelig i godt humør av vakre blomster... (har dock i det siste vært uheldig å kjøpt snittblomster som kun har stått en dag, hehe!)
    Sov god søte deg, tusen takk for dine gode kommentarer hos meg og for dine gode innlegg og feel good blogg, du gjør meg virkelig i godt humør, og dine kommentarer blir satt pris på.. Noen ganger ønsker jeg at mitt døgn hadde fler timer, mye alenetid med en liten skatt gjør at dagene flyr avsted ;))

    Stor god klem til deg fra meg!

    SvaraRadera
  13. Alltid snittblommor, just nu exakt likadana som dina :) Ha en härlig fredag, solen börjar titta fram nu så förhoppningsvis blir det en härlig dag kramar Diana

    SvaraRadera
  14. Ja, lite färska blommor piffar verkligen upp som inget annat. Men du har helt rätt i att det är beroendeframkallande. Numer känns det helt tomt hemma om jag inte har färska blommor. :-)

    SvaraRadera
  15. Fint! Lite färska blommor kan liva upp humöret ♥

    Önska dig en fin helg!

    kram CC

    SvaraRadera