onsdag 30 maj 2012

SKIPPA VINFLASKAN OCH GÖR NÅGOT PERSONLIGT ISTÄLLET




Med små enkla medel och inspiration från Kiiromi har jag gjort en söt liten presentförpackning.


Hej!


Det där med presentförpackningar och inslagning alltså. 
För mig är det så himla viktigt, jag kan lägga timmar till att slå in julklappar, lacka, klistra stjärnor, smycka och sätta en personlig prägel. För mig är inte innehållet det viktigaste jag njuter minst lika mycket av förpackningen.

Desamma gäller påsen man får sin vara i när man handlar. Det spelar ingen roll om jag köpt något för 15 kr eller 2 000 kr, får jag en liten papp påse med tygsnöre med mig hem så är jag lycklig nog ;)






Här har jag tagit en konservburk som jag öppnat i botten med en gammal hederlig konservöppnare, tömt den på dess innehåll och diskat ur den.






Sedan limmade jag på ett mönstrat papper och en bit dekorations snöre.






Och så var det dags att fylla den. Jag stoppade i en bit silkespapper i botten (som senare blir det första som syns när burken öppnas), sedan lade jag i ett litet personligt meddelande och fyllde burken med ljuvliga chokladpraliner. Överst lade jag ytterligare lite silkespapper och slutligen klippte jag ut ett runt papplock som jag limmade fast med limpistolen i botten av burken.






Ja och så här blev resultatet. 
Går utmärkt att skicka som en överraskning på posten eller som present till värden eller värdinnan som bjuder på middag.

Burken behöver ju inte fyllas med just choklad, smycken, pärlor, tepåsar eller liknande går ju minst lila bra ;)


Njut av dagen!


KRAM

12 kommentarer:

  1. Aaaahhhhh!!! Vilket super-duper-roligt tips!!!
    Jättecoolt ju!
    Och vad fint det blev :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt att hitta till dej.
    Urfin idé till presentinslagning.Håller
    precis med, vill att paketer ska vara så vackra som möjligt.
    Önskar dej en finfin dag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Söta du vilken rolig grej! Riktigt läckert! Jag väljer absolut den här framför vinflaskan :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. pysslig du är, skulle bli överlycklig för att få bara burken utan nåt i :), mannen han tar helst inga kort alls..och barnen får jag muta ;) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Men vad fräckt!! Himla kul idé!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Så fin! Håller med om jag köper något fint och får det i ful påse vill jag nästan inte handla där igen haha! Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Vag gulligt! Tycker som du, att det är jättekul när det blir lite mer personligt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Fint! :) Love pyssel! Nästan alla mina presenter jag ger bort har jag gjort själv.

    Kram

    SvaraRadera
  9. For en fin ide! Jeg synes også at innpakningen er minst like viktig som innholdet. Takk for tipset! :)

    SvaraRadera
  10. Vilken fin ide. Gillar när det är personligt. Då är det kärlek bakom presenten ♥

    Tack för tipset!
    kram CC

    SvaraRadera
  11. Ja vistt är det bästa att få en papp påse med tygsnöre nästan roligare än det som är i påsen ;)

    Vad fin burken blev, du hittar på så himla mycket roliga och smarta saker. Detta fick jag också lust att göra nu. Kanske kan ha en liten pysseljunta en gång vi ses och hålla på med sånna saker :)?!?!?

    Massor med kramar och tack igen för senast, behövde dina fina ord och tankar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa det vill jag gärna göra, pysseljuntor gillar jag och önskar jag kunde sticka och vara med på era kvällar ;)

      Tack själv vännen!

      KRAM

      Radera