onsdag 9 maj 2012

RENOVERINGSOBJEKT




Har under flera år använt mig av redigeringsprogrammet Picnik.com som inte längre finns kvar sedan drygt en månad tillbaks. Så snälla ge mig era bästa tips på redigeringsprogram. ShapeCollage.com som jag använt till bilderna ovan lägger till sin reklamtext vilket inte gillas ;)



Hej!



Jag vet inte vad det är för magiskt med just totalrenoveringsobjekt men jag fullkomligt älskar det. Framför allt bostäder som villor, lägenheter, källar utrymmen eller råvindar som bara väntar på att bli förvandlade till drömboenden.

Jag kan inte se problemen, de tråkigt, jobbiga eller komplicerade med att renovera. Jag ser bara ytans potential och möjligheter.

När vi köpte vår lilla hus på västkusten hade vi inte ens sett det live innan budgivningen var över, vi hade bara mäklarbilderna att gå på samt släktens omdöme. Vi var väl förberedda på att det var ett renoveringsobjekt men när vi kom dit första gången vart det mer än vad vi någonsin kunnat ana och gissa hur glad jag blev för det? :)
När jag klev innan för dörren första gången kändes det så rätt, husets potential var större än vad jag någonsin kunnat ana. 
Och redan då såg jag ett färdigt resultat. Jag såg hur väggar flyttats eller tagits bort helt, jag såg öppningen upp till nock, färdigmålad och klar. Jag såg det bruna köket som bytts ut av ett vitt kök med en gjuten betong bänkskiva på. Jag såg hur träpanelen blivit vitmålat och gett rummen volym och en känsla av högre takhöjd.

Nu börjar detta rätt stora projekt gå mot sitt slut och jag är så sugen på ett nytt, lite närmare Stockholm kanske :)

Hur ser du på renoveringsobjekt, gillar eller ogillar?






Önskar er en fin dag!




KRAM

6 kommentarer:

  1. Jag skulle känna likadant som du, men mannen... nope han är inte riktigt av samma mening där tyvärr ;)
    Finns inget finare än riktigt gamla sekelskiftes hus som man renoverat varsamt.. en dröm som jag hoppas får gå i uppfyllelse :)

    Fin onsdag på dig!
    Kram Tess

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag använde också picnik. Nu kan du använda picmonkey.com, typ precis likadant :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Vilken trevlig blogg jag hamnade på här via "A house with a wiew"!!! Vad kul! Hoppas att du inte har något emot att jag lägger till dig i min blogglista, för den vill jag gärna kika in till mer. Jag har tittat runt på din jättefina blogg. Den där hälsotävlingen ska klicka in mig på nu :-) Verkar spännande! På återseende! Annelie

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Jag blev ju så till mig att jag helt glömde skriva det jag tänker om renoveringsobjekt! Vilka möjligheter det finns när man ska göra något sådant, åh...vad roligt. Min son är snart klar med totalrenovering av sin nyköpta lägenhet. Kika gärna in till mig för att kolla in förvandlingen ( vilken dag som helst). Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit Anneli :) Nu ska jag kika in hos till dig.
      Kram

      Radera
  5. Storgillar renoveringsobjekt/projekt!!! :)

    Jag hade gärna tagit del av några av de tips på redigeringsprogram du fått... Jag var rätt så nöjd med picnik faktiskt, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska använda. Det finns ju 'kreativa verktyg' i Picasa, men det är inte så bra, tycker jag.

    Kram Jonna

    SvaraRadera