torsdag 10 maj 2012

MIDDAGSTIPS




Gårdagens middag vart en riktig 10-poängare, iaf om ni frågar min kära D ;)


Godmorgon!


En tidig morgon hos oss idag, jag var på jobbet redan 06.10 då lilla E behagade kliva upp 04.00, ja det är i tidigaste laget tycker jag. 
Som sagt gårdagens middag blev en hit, har ni middagstorka så kommer receptet här.







Laxgryta med västerbottenost!

Två vuxna & två små barnportioner


400 g lax i portionsbitar
ca 7 cm purjolök, sköld och skivad
1 paket fryst bladspenat
3 dl grädde
1 dl mjölk
3 msk hummerfond
2 msk ketchup
3 msk citronsaft
100 g riven västerbottnost
Cayenne peppar
Paprika pulver
Salt & Peppar

Tina bladspenaten och krama ur vattnet. Lägg spenaten i en liten ugnsfast form, strö över purjolöken och lägg sist på laxen. Koka upp grädde, mjölk, hummerfond, ketchup, citronsaft, västerbottenost och kryddor.
Häll den varma mjölk blandningen över laxen och stek mitt i ugn på 200 grader i ca 12 - 15 min beroende på laxbitarnas storlek. 
Kolla till laxen med jämna mellanrum så den inte steks förlänge.


Servera med ny lagat potatismos!

Volià!






Idag lyckades jag klä mig sådär alldeles lagom, för visst är det svårt vid den här tiden på året. Ena morgonen är ljuvlig medan den andra är kall och ruggig.






Jeans - Replay, Tunika - Gina Tricot, Kavaj & Sjal - H&M, Stövlar - Hunter.






Och så mina älskade gummistövlar, jäklarns va sköna ni är!
De rosa är fram plockade ur garderoben och passar fint nu när våren är här.




Njut av dagen!




11 kommentarer:

  1. Det där receptet måste jag prova , det såg och lät väldigt gott ut! Fin du är i din outfit! Hunterstövlarna passade bra i går jag hade också mina då på mig.Här skiner solen idag hoppas det håller ett tag iaf:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Oj, vad gott det ser ut! Jag skriver av receptet med en gång! Tack! Annelie

    SvaraRadera
  3. Mmmmmm va gott det ser ut!

    Kram Fia

    SvaraRadera
  4. Det där såg ljuvligt gott ut! Det ska jag verkligen testa. Oj, det var tidigt det ni kommer säkert gott i kväll:).
    Hunter stövlar är sköna och så snygga och rosa är ju lite jag med:).
    Tack för tipset ska kolla upp det.
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  5. Meeen, vad gott det lät med den där laxgrytan! Det måste jag absolut pröva :) Det ska jag nog banne mig göra i helgen.

    Jäklarns vad snygg du är! Och de där stövlarna kan gärna få flytta hem till mig ;)

    Önskar dig en fortsatt härlig torsdag!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  6. Åh så gott, tack för recept, vi skall äta lax imorgon! Så fin du är och jag älskar dina rosa Hunters, kram

    SvaraRadera
  7. Älskar också mina underbara silvriga Hunter ;)

    / Cajsa

    SvaraRadera
  8. Receptet låter suuuuuuuuuuuuupergott!! TAck för det!! Och du är lika snygg som alltid, jäääättefin outfit!!!! Gillar dina gummistövlar, ett par sådana skulle gärna få flytta hem till mig!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Åhhh jag njuter bara av receptet ♥ Undrar då hur god kan inte den grytan vara?!!!!!

    Tack för receptet!

    kram CC

    SvaraRadera
  10. Både lax och västerbottenost är ju såå gott, måste ju bli riktig Smarrig kombo.
    Fin du var! Älskar mina hunters med.. med vore nice med ett par i en vårfärg :)

    Kram Tess

    SvaraRadera
  11. Laxgrytan låter grym! Måste testas. Och vilken härlig grillmiddag du fixade lite längre ner. Det märks att jag börjar bli hungrig..:)

    SvaraRadera