tisdag 8 maj 2012

LJUVA 50-TAL!




Tänk att få uppleva en dag som lyxhustru under ljuvliga 50 - talet. i en storstad, vacker, glamorös och alldeles oskyldig.
Men också ensam då maken tillbringar veckorna på tjänsteresor!


Godmorgon vänner!


Kl 05.50 skakade min D liv i mig, väckarklockan hade ringt och en jag hade bestämt mig för en löprunda. Tanken på att få sova en timme till var lockande men inte ett alternativ. 
Väl vaken var det bara att kliva upp. Åt en lätt frukost och kilade sedan iväg. Det var alldeles tyst på ön, jag mötte en och annan hantverkare på väg till sina jobb och ett par hurtiga cyklister som for fram längst med cykelbanorna.

Solen glittrade över de spegelblanka vattnet och luften var alldeles frisk - hur ljuvligt får det lov att bli? Kommer leva länge på denna morgon, för det är stunder som dessa som gör livet till något extra.

Att löpningen kändes tung, benen som bly och andningen ansträngt minns jag knappt - det hör lixom inte hit ;)






Förra veckan drömde jag mig bort till Paris, lättklädd i en bil med vyn mot Eiffeltornet. Mer om den drömmer kan ni läsa om HÄR.

Idag handlar mitt dagdrömmeri om ljuva 50 - talet.









"Det är en varm sommardag i juni månad, jag njuter en stund i poolen och funderar över hur jag ska fördriva dagen. Tjänstefolket klipper gräset, tvättar fönstren och en och annan står och putsar kristallkronorna.

Jag klär på mig en klänning, högklackat, lite extra läppstift och går leendes ut från det lilla palatset. 
Jag tillbringar eftermiddagen promenerande längst med stans gator, oskyldigt fäster jag blicken i alla vackra män jag möter, skrattar högt och "slänger med håret från sida till sida. Jag njuter och suger åt mig av deras uppmärksamhet.

Väl hemma igen, vacker men alldeles ensam"



Alla bilder är lånade från senaste numret av danska Elle.



Nu vänner ska jag sätta lite fart här!

Njut av dagen.


KRAM

13 kommentarer:

  1. Men vänta lite nu... Är det DEN ön?! Hur har jag missat det? Jag har varit där och gjort bryn och aniksbeh. flera gånger. Innan vi flyttade till hus (för 2,5 år sen) bodde vi i en fantastisk vindsvåning vid franska skolan! Älskar ön!!! Vart bor ni?

    Underbara bilder och fantastiskt att du tog dig ut på en springtur. Tränar du för något speciellt eller är det bara wellness?

    Det blev rosa lakan. Köpte du något? Jag blev så osäker på storleken p baddräkt så jag hoppas att den finns kvar i butik. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det Stora Essingen, den lilla "småstaden" mitt i "storstaden" ;) Galet vad världen är liten ibland.
      Vi bor också mitt emot franska skolan, (mitt emot framsidan av skolan), Bergsmarksvägen, säg inte att ni bodde på samma? ;)
      Kram

      Radera
    2. Världen är liten... Vi bodde på baksidan, Vänskapsvägen 36, hängde mycket på Karin på ön... ;) speciellt när jag var mammaledig med Ester.

      Radera
  2. Du och dina härliga dagdrömmar, önskar jag också kunde ha en sådan fantasi.
    Undrar om alla hade det så på 50 talet? ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej, och tack för din lilla hälsning på min blogg! :) Vad kul, för då hittade ju jag till dig ;) Och blev glatt överraskad! Vi verkar ha rätt så mycket gemensamt, du och jag :)
    Skriver upp dig i min blogglista!

    Kram Jonna

    PS! Håller med dig; Ljuva 50-tal! :)

    SvaraRadera
  4. Härliga dagdrömmar och ljuvliga bilder! Så duktig du är som kommer ut på en morgon löprunda kram

    SvaraRadera
  5. Duktig du är :) kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  6. GAh så hääääärliga bilder!!!! Och vad imponerad jag blir över att du tar dig ut på en löprunda så tidigt!!! Jag har blivit en riktigt soffpotatis sista tiden, måste bli ändring på det!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Hihi, du är för rolig, du! Underbart! Så ljuva bilder du hittat!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Underbart inlägg! Så härlig din löptur lät, ja förutom det där du skrev om blytunga ben och så förstås ;), jag vet allt för väl hur det känns. Hoppas din dag varit riktigt bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  9. Tack nu inspirerade du mig till att komma ut i morgon bitti! Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. these photos look timeless. happy Wednesday

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig morgon det låter som!
    50-talet är ju så vackert, fina bilder.

    Kram Linda

    SvaraRadera