torsdag 10 maj 2012

KLIPPDOCKOR - EN ALLDELES UTMÄRKT FÖDELSEDAGSPRESENT!




Ett litet present tips till småtjejer är denna ljuvliga klippdocka från KÄRNAN. Jag lovar att den kommer gå hem hos de flesta tjejer från fyra år.






Godkväll Raringar!



Jag minns att jag älskade klippdockor som liten, det var något speciellt med dem. Jag kunde sitta i timmar och pyssla. Klä på och av, låtsas prata, dansa och när jag blev större gjorde jag egna kläder till dem. Underbara minnen som finns kvar!

När Tindra fyllde fyra fick hon denna ljuvliga klippdocka med ett flertal uppsättningar med kläder och accessoarer, gissa hur glad jag som mamma blev? Jag trodde inte de fanns att köpa nuförtiden men jodå det gör de visst.
Nu är den en ny favorit även hos Tindra, dock fick jag hjälpa henne att klippa ut kläderna.









Sååå söt eller hur? Och håret, älskar!!!






Vi hade lovat att tjejerna att packa en korg med middagsmat och cykla iväg på en liten utflykt efter förskolans slut, ja inte så långt då tjejerna skulle cykla själva men till andra sidan av Ön i alla fall.
Såklart kom regnet strax innan hämtning och vi räddade situationen med att erbjuda tjejerna ett restaurangbesök. Kina muren blev det, en mongolisk restaurang på Odengatan i Stockholm.
Det blev en riktigt hit.
 - bättre än Mc Donalds mamma! Tjöt Tindra på väg därifrån. 
Kanske var det dessertbuffén som gjorde det ;)



Hade ni klippdockor som små?





10 kommentarer:

  1. Nostalgi i hög grad! :)
    Ja, visst hade jag klippdockor när jag var barn. Jag och mina kompisar lekte med dem, och ibland så byt-lånade vi dockor med varandra. Trodde inte heller att det fanns att få tag på nu!
    Så synd att det inte blev nån picknick för er, men restaurang är ju inte helt fel det heller! :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Ja men oj, det hade jag nästan glömt bort att det finns. Det var ju jätteskoj att leka med dem. Måste köpa hem klippdockor till min lilltös :). Ha det så bra och hoppas ni får bättre väder imorgon! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Åh, sådana kommer jag ihåg, fast mina var mycket enklare och hade definitivt inte sådant fint hår :-) Vad roligt att de fortfarande finns, och att de fortfarande blir omtyckta. Jättekul!

    Om du kikar in till mig... så spana in senaste inlägget :-) Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. oh, so cute.

    From Paris with love!
    Kristina.

    SvaraRadera
  5. Klart jag hade klippdockor i mängder och barbie....Men det är ont om klippdockor här hemma ;) mest massa bollar och tvspel...Ha en härlig fredag söta Lena kramar Diana

    SvaraRadera
  6. Ja, när jag var liten lekte jag med klippdockor, gjorde egna! Ritade och klippte! Mina döttrar har lekt lite med mina och även min mammas gamla klippdockor, men jag är lite rädd om just dessa, så nya bör kanske införskaffas! Tack för tipset!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Fina! Ja, jag gillade klippdockor jag med!

    Rock your day ;)
    Kram Tess

    SvaraRadera
  8. Jättefina! Älskade själv klippdockor som barn. Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Jeg husker sånne fra da jeg var liten - elsket det :)

    Takk for gode kommentarer inne hos meg, jeg har hatt det litt hektisk denne uken, men i dag har jeg fri og det skal jeg nyte. Blant annet ved å besøke din vakre blogg.

    Fin fredag!

    Her skal jeg overraske mannen med tapas og vin, når han kommer hjem sent etterpå :)

    Smil og fine tanker til deg-

    SvaraRadera