onsdag 2 maj 2012

JUMP IN THE CAR, BABY!





Är det någon som är sugen på en åktur genom Paris?


Vilken morgon Raringar!


Jag vaknade på ett vansinnigt bra humör med vansinnigt glada barn och ett vansinnigt vackert väder - älskar! 
Jag tror vi kommer få en vansinnigt fin dag, eller vad tror ni?

På öns små gator strosar människor runt i både sneekers och ballerinaskor med  ljusrosa kinder  och tunna vårjackor som nästintill redan är för varma. 
Visst är det just det här vi så länge har längtat efter? Det här som vi alla bloggat om under den senaste månaden - längtan efter vårens värme och strålande sol!


Jag startade dagen med några minuters dagdrömmeri. 

Jag sitter i en bil med fötterna mot instrumentbrädet, iklädd endast en tunn liten sommarklänning. Varma vindar tar tag i håret och fransk musik strålar ur högtalarna - att jag inte förstår ett ord av texten spelar liksom ingen roll.
Jag skymtar Eiffeltornet!
Magen kurrar till och jag vet att, på en uteservering tillhörande ett litet franskt restauranghak, står ett bord dukat med franska delikatesser och en flaska rött vin. 
Snart är vi framme, snart!


Njut av dagen vänner!

KRAM

15 kommentarer:

  1. For et herlig og sprudlende innlegg :) Blir glad bare man leser sånne innlegg <3

    Den drømmen kjenner jeg godt igjen :) Kom hjem fra nydelig Paris for litt over 1 uke siden...og kunne gjerne tenkt meg en tur til dit.. :) Nydelig by <3

    Ha en fin vårdag videre og kos deg:)
    Klem og smil Lisa:)

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt! Värmen är här! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja visst känner man sig vansinnigt glad när livet är så härligt som det är nu! :)
    Ha en toppen dag!
    Kram
    P.S. Skickat dig ett meddelande på fb D.S

    SvaraRadera
  4. Så herlig feelgood du gir, takk for at du gjorde meg glad!!
    En tur gjennom paris ville vært fantastisk, og også litt sol på Mallorca og dit drar vi på en ukes semester imorn, jippi!

    Fineste dagen til deg!!!
    Xoxo B

    SvaraRadera
  5. Härligt! Nu ska jag ut i solen och ta frukost efter nattjobbet!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Tack för all den glädje du delar med dig av. Förälskar mig i din dröm en stund.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Lena!
    Angående mitt olivträd, så planterade jag om det direkt i en större kruka. Sedan har det fått stå i vardagsrummet på vintrarna! Första året vet jag att det tappade alla blad på vårkvisten, men det hämtade sig! Tror inte att man råder till att ha olivträd inne i full värme på vintern, men mitt har i allafall gillat det! Så större kruka och full sol på somrarna! Inte vattna för mycket på vintern!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Underbart inlägg!
    Dagdrömma är nyttigt! :)
    Fortsätt med det!
    Kram! / Maria

    SvaraRadera
  9. Härliga du, det där dagdrömmeriet gick inte av för hackor:))) Det kändes verkligen som det var just jag som satt där i den ljumma brisen med fötterna mot instrumentbrädan - lovely!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Oj vilket härligt inlägg, och en härlig blogg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Ja, verkligen mysigt inlägg! :)

    Vilket härligt kalas ni såg ut och ha förut!


    Kram Tess

    SvaraRadera
  12. Oh la laaa, så härligt! Tack för den underbara dagdrömmen! Precis så kan jag också känna så här års. Paris är verkligen den spirande vårens stad.. Ha en fortsatt skön drömmande vecka! :)
    Kram, Madeleine

    SvaraRadera
  13. Tack Helena - då kanske det finn hopp för mitt ändå ;)

    Och tack alla för era fina kommentarer :)

    Kram

    SvaraRadera