söndag 6 maj 2012

TAR EN PAUS!




Hipp Hurra till min älskade lilla tjej som fyller tre år idag!


Todeloooooo!


Jag tar en paus på altanen, med datorn i knät, en kopp te och den allra ljuvligaste utsikten. Förutom fågelkvitter så är det alldeles tyst och lugnt.

David har kilat ut med tjejerna till parken och jag ska alldeles strax fixa lite inför ytterligare ett barnkalas, ja nu är det Evelinas tur. Efter detta blir det inget mer kalas bloggande under detta år ;)






Morgonens utsikt!






Gårdagens kalasbarn - spänd och förväntansfull!









Kalas temat var kiosk och glass försäljning pågick för fullt. När barnen kom fick de några pengar var för att sedan köpa glass hos Tindra.









Och helium ballongerna vart en riktigt hit faktiskt - alla barnen fick var sin ballong med sig hem.






Och lite fika till de vuxna såklart ;)






Att sätta knorren på grisen är ju en klassiker som alltid funnits med på kalasen när man själv var liten och som nu får dyka upp på mina tjejers kalas ;)






Sen blev det skattjakt. Jag satte fast en godispåse till varje ballong som jag sedan gömde utspritt över lägenheten. Bara ballongerna stack fram. Lösenordet blev ballong och barnen letade glatt efter varsin lilla skatt.






En lycklig Evelina som hittat sin påse.


Efter gårdagens kalas vart vi bjudna på middag till en härlig familj här på Ön. Och vilken middag, Oh My God vilka kockar! Grillad lamytterfilé med diverse ljuvliga tillbehör. Bla ett jätte gott grillat bröd som jag bara måste be om receptet på.


Nu önskar jag er alla en riktigt härlig söndag!

KRAM

21 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder du bjuder på! Kalas!
    Ha en underbar söndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS till Evelina idag! Stor kram från oss
    /Anneli

    SvaraRadera
  3. Men vilket underbart fint kalas! Och härlig idé med kiosken *lägger på minnet*, och så fantastiska färger! Duktiga du!!

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart kalas du har anordnat Lena, du är en fantastisk mamma :) Hoppas du har en härlig söndag kramar Diana

    SvaraRadera
  5. Alltså jag är så sjukt imponerad! Du gör ju så himla fint hela tiden och allt är så smakfullt. Jag trodde inte det gick att ordna så classy barnkalas men uppenbarligen:) Du är grym.

    SvaraRadera
  6. Åhhh vad fint du har gjort Lena. Provade ringa dig tidigare idag för jag ville gratta Evelina per telefon också, men du va helt säkert fullt igång med kalaset!
    Hoppas allt var vällycka!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Vilket princess kalas! Tro hon är glad din söta tjej nu! Kramkram Nilla

    SvaraRadera
  8. Asså Lena! Vilka idéer du har, så himla bra. Lägger allt på minnet.
    Grattis lilla Evelina.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Men åååhhhh vilka suuperhääääärliga bilder!! Jisses så fint du gjort till kalaset!!! Sööööööööööötaste lilltjejen -stoooooooooort grattis till henne!! Ljuvligaste klänningen och hon ser sååå förväntansfull ut på bilden:) Jättefin vimpel och så snyggt dukat, gah... wow!!!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Takk for fine ord i bloggen min! Grattis med din 3-åring :) Så mange kreative bursdagsideer du viser! Ha en bra ny uke, klemmer

    SvaraRadera
  11. Gratulerer så mye til skjønne lille Evelina :)

    For en herlig bursdag du har laget! Fikk så masse gode tips jeg nå til neste burdag til jentene her :) Så moro med heliumballonger og :)

    Tusen takk for så koselig hilsen inne hos meg! :) Stigen kjøpte jeg på en lokal liten interiørbutikk som desverre er nedlagt.. Så jeg vet ikke hvilket merke den er, står ikke noe på den.

    Kos dere masse videre etter ei herlig rosa bursdagshelg, vennen :)

    Klemmer og koser til deg :)

    SvaraRadera
  12. Åh, jag önskar att jag hade varit liten och kunde komma på det underbara kalaset :) Sååå påhittigt och fint!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  13. Äääälskar kiosk-idén! Den är ju alldeles underbart roligt! Det ska jag lägga på minnet tills vi ska ha 4-årskalas här om en månad!

    SvaraRadera
  14. Äääälskar kiosk-idén! Den är ju alldeles underbart roligt! Det ska jag lägga på minnet tills vi ska ha 4-årskalas här om en månad!

    SvaraRadera
  15. Hälsa och gratta stor tjejen från oss..! Å vilket underbart kalas.. Tjejerna måste vara super nöjda! Du är så duktig Lena! Kram på er.. Cissi

    SvaraRadera
  16. Men hallå - vad DU är duktig :)! Vilka underbara kalasbilder... Ääälskar kiosken - har du gjort den själv? Den skulle Maja gilla!

    Efter det där kalaset är du verkligen värd att pusta ut lite...

    KRAM S.

    SvaraRadera
  17. Vilket roligt kalastema. Ocj grattis till tjejen såklart!
    KRam

    SvaraRadera
  18. Men åh vilket härligt kalas. Kiosken, har ni gjort den själva?!? Imponerad. Och heliymbalonger är så kul. Fick mycket idéer inför höstens kalas.

    Och klädkammare, sån lyx har inte jag. Jag har fyra överfulla garderober som saknar allt vad struktur och ordning heter - hua!! :)

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara bilder, passar perfekt att bli lite inspirerad då Noa fyller år om två veckor. Ni verkar ha haft en underbar helg!
    Hoppas du snart är tillbaks på bloggen!
    KRAM

    SvaraRadera
  20. Vilket sött kalas! Vad duktig du är :-) Här hittade man massor av inspiration. Kram Knorkan

    SvaraRadera
  21. Tack alla fina för era gulliga kommentarer :)
    Kiosken har farfar gjort och var en julklapp till tjejerna. Sedan satte jag dit glasstrutar och en kiosk skylt i papper.

    Gör en inlägg om kiosken någon dag. Det fiffigaste med den är att den är ihop fällbar och tar i princip ingen plats alls.

    Kram

    SvaraRadera