onsdag 30 maj 2012

ETT ORANGERI KANSKE?




Kvällens som tillsammans med ett gäng filtar fick följa med mig ut på altanen där jag nu kör lite kvällshäng. Enkel vardagslyx en helt vanlig onsdag!



Heeeeej!



Hur har er dag varit fina bloggläsare?

Jag har tillbringat en sen eftermiddag tillsammans med min stora "lilla" tjej på stan med shopping och restaurangbesök. Såååå mysigt med egentid bara jag och T, men ack vilken bestämt och mode medveten liten dam jag har, fyra år och så stora åsikter och tankar om hur kläderna ska se ut. Puh hur ska det här sluta, känns inte alls så bra.

Nu sover båda mina små och D är över hos några vänner och tittar på fotboll. Själv kör jag lite kvällshäng på altanen med ett glas bubbel och goda ostar. För det är livsnjutning och sånt gillar jag!


Jag drömmer mig bort en aning. Jag vill inreda vår altan som ett orangeri med massvis av ljuslyktor, gröna växter, doftande blommor, kryddodlingar, tomatplantor och till sist en liten odling av vindruvor. Jag vill ha klättrande vindruve"träd" med stora klasar av söta vindruvor som kan plockas under sena sommarkvällar under sköna samtal med finaste vänner och ett gott rött vin, goda ostar, fikonmarmelad och färskt surdegsbröd.









Jag blev inspirerad när vi var hos några vänner här på Ön som bor i ett jätte mysigt hus med stor trädgård och ett alldeles fantastiskt växthus med oändliga möjligheter.


Jag hoppas ni har en fin onsdagskväll!


KRAM

8 kommentarer:

  1. Mysigt med lite vardagslyx så här mitt i veckan :)

    Blomsterkroken ligger inne i Uddevalla, mitt i stan vid grusparkeringen, och är helt klart värt ett besök. Affärsutbudet är väl så där i stan, men det finns flera mysiga fik och det gillas. Lejas som bara har kakor bakades efter Leilas recept upp vid torget är helt okej och Coffeeroomer i Kochska gränd.

    Annars saknar man ju att utbudet av det mesta är ganska begränsat så här i småstaden...

    Njut på in altan och ha en fin morgondag!

    Kram Bella

    SvaraRadera
  2. Ahhh, vad underbart härligt det låter med den där orangeridrömmen... Ser framför mig hur ni sitter där, skrattar och har det gott :)!

    Helt rätt med lite vardagslyx - den behöver guldkant den med... (Själv har jag precis ätit en hel gorgonzola :)).

    Må så gott!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Så koselig med litt hverdagsluksus på verandaen :) Så veldig godt ut med ost og kjeks :) Nå fikk jeg i grunn veldig lyst på det ;)

    Ja, jeg har to jenter (7 og 3,5 år) som begge vet veldig godt hva de vil ha i klesveien ;) Så de må begge være med å handle da de skal ha nye klær, for mine valg faller ikke alltid i smak ;)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Nå lukter det herlig av Tine K lyset her <3

    Kos deg videre med orangeridrømmen, vennen :) Høres herlig ut :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera
  4. Låter som en mysig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Låter som en helt perfekt kväll! Och de där drömmarna, de delar jag :)


    Kramar

    SvaraRadera
  6. Härlig kväll och underbara drömmar kram Diana

    SvaraRadera
  7. Mysigt kvällshäng! :)

    Ja, visst vore det en dröm att ha ett sådant orangeri!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  8. Vardagslyx gillas!
    Ha en fin torsdag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera