tisdag 22 maj 2012

BLÅ BLÅ VINDAR OCH VATTEN...





Kvällens middag på altanen, färska räkor med bröd och ailoi!



Hej!


What a day?! 
Jäklarns vilket bra väder vi har fått, idag måste det verkligen varit årets varmaste dag. Trots att klockan snart är halv åtta är det fortfarande sååå varmt på altanen - ljuvligt!

Färska skaldjur är min absoluta favorit dagar som dessa. Svalt, fräscht och nyttigt!






Men efter dagens både powerwalk och löpning var jag såklart värd en bit Estelle tårta som D köpte på NK idag. Jag är inte så förtjust i tårtor med mycket grädde så denna gräddfria tårta passade mig fint :) Kanske var det den godaste tårta jag någonsin ätit.






Mjuk maräng på toppen, hallonmousse och vaniljkräm i mitten!



Njut av kvällen vänner!


KRAM


Pssss. Filmen Dreamhouse som jag började se för ett par kvällar sedan var jättebra, rekommenderas verkligen!!


13 kommentarer:

  1. Vad gott med räkor! Det måsta det nog bli till helgen!
    Vilka underbara maränger i förra inlägget! Farligt mumsigt!:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Gud jag dör! Kan vi gifta oss hihihi!!! Vilken utsikt och med räkor sedan :)))
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Men du... det där såg ju alldeles fantastiskt gott ut! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlih kvällsmat!!!
    Och tårtan såg verkligen jääääätte god ut =)
    Såå söt hon var idag våran lilla sessa.
    Hoppas kvällen blir riktigt skön.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  5. Vänta lite nu, den där utsikten känner jag igen ;)
    Vad gott och de där marängerna - My Good!! Har aldrig vågat mig på maräng, lovar du att det var lätt!?

    Tack för filmtips, direkt upp på hyrlistan. Kram

    SvaraRadera
  6. Den tårtan ser smaskig ut men räkorna är snäppet bättre! Det ser jättegott ut 😃 härlig utsikt! Kram

    SvaraRadera
  7. Mm, så gott det ser ut! Allt....
    Ja, en helt underbar dag har vi haft!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  8. Åh, så gott! Räkorna såklart, men även tårtan låter ju helt toppen!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  9. Räkor och aioli är så gott och den där tårtan såg inte så dum ut heller :)
    Har har vi oxå haft varmt o gott!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig utsikt ni har, så gulligt av mannen att köpa tårta...Ha en finfin onsdag kramar Diana

    SvaraRadera
  11. Mmm... mums mums för alltihopa! :)
    Jag älskar skaldjur i alla dess former!

    Hoppas solen skiner på dig idag med! :)
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  12. Ni har tok fin utsikt! ;)
    Räkor med ett glas kallt till är perfekt en sådan varm,
    härlig dag som vi hade igår.

    Ha en strålande dag!
    Kram

    SvaraRadera