söndag 20 maj 2012

07:05 Sunday morning




Kl 07:05 söndag morgon. En iskall Red Bull, Spotify med skön musik och en powerwalk runt en tyst och stilla stad.



Todeloooooo!


Gårdagen bara susade förbi, parkhäng i solen och en tidig middag med fina vänner. Sen somnade jag under sagoläsningen, vaknade upp ett par timmar senare, gjorde mig klar för natten och somnade om i min säng. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig ;)

Nu har jag precis kommit hem från en låååång powerwalk runt en tyst och stilla stad. Resten av familjen ligger fortfarande och drar sig i soffan och jag ska stoppa in sconesen i ugnen och ta en skön dusch.

Jag känner mig på topp just nu, är tillbaks efter sjukdom och är såååå motiverad att ta tag i träningen igen. Sommaren närmar sig och vem vill inte vara i form då?? :) Medierna skriver mer än någonsin om kom - i - form på sex veckor, gå ner X antal kilo osv. Om det bara vore så enkelt...
Äsch strunt i medierna och gör det på ett sunt sätt i stället. Prioritera din tid, byt ut soffhänget mot en powerwalk eller en löprunda. Fyll upp kylen med massa nyttigheter och njut av det!


Underbar dag till er fina bloggläsare!


KRAM

6 kommentarer:

  1. Dags för pw här också, motivationen börjar komma tillbaka här med..nu blir det kickstart med en slanka vecka och därefter en gi variant.Tycker du är fin som du är och alldeles lagom kramar Diana

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till punkt och pricka! :)
    Blev så härligt motiverad av ditt inlägg nu.

    Ha en bra dag!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Tack för härlig motivation! Jag håller med dig! Gör det som känns rätt i din egen takt!
    Ha en underbar dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Bra skrivet, just vad jag behöver! Blir lätt att motionen blir bortprioriterad tyvärr! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Hei søte vennen :)

    For et herlig innlegg :) Så motiverende å lese! Fikk lyst på å ta med hunden ut på en lang tur nå :)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Oppskriften på makronene kommer senere i dag :) Så koselig at du likte de :)

    Ha en flott dag videre :)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  6. Hej vännen,
    Vad skönt att läsa et sådant inlägg när man själv funderat bort träningen till fördel att sitta på balkongen och sola. Men en powerwalk eller en löprunda blir det senare idag...garanterat :)
    Kram på dig och ha en underbar söndag

    SvaraRadera