tisdag 24 april 2012

VÄRT ETT BESÖK!




Jag köper konceptet rakt av!
Kanske just nu Stockholm mest populära lunchrestaurang...


Hej igen!


Jag säger bara Vigårda Barbeque!


"Vi är tre kockar som gillar god mat, schyssta tåvaror, bondgårdar, åkrar och grönsaksland.
Som många andra tycker vi om att äta snabbt ibland, och har därför länge funderat på att öppna en snabbmatsrestaurang. För oss är det viktigt att maten är äkta med ett tydligt ursprung och att råvarorna är goda. Resultatet är Vigårda Barbeque. Här grillar vi all mat över en stor träkolsgrill; enkelt, snabbt, nyttigt och fräscht. Svårare behöver det inte vara. Det här gillar vi - hoppas ni också gör det!"


Om jag gillar det? Ja gilla är bara förnamnet!









Snyggaste inredningen!









Ingen märkvärdig meny men ändå ett lagom utbud, bra service och skön atmosfär. Det är helt i min smak det!






Och maten fick en klar tio poängare!
Allt paketeras i smidiga Takeaway-lådor att ta med hem, till kontoret eller äta på plats.

Något som förvånade mig men såklart bara är positivt är priserna. 75 kr för en lunch. 50 kr för ett glas vin. 30 kr för en stor öl. 15 kr för en läsk och 15 kr för ett bakverk.
Mitt i Stockholm City... Helt otroligt!
Detta är en utav MOOD gallerians restauranger men det finns fler som absolut måste prövas ;)


Och så till gallerian MOOD Stockholm - ja helt klart en ny favorit på min lista.
En annorlunda butiksmix med butiker som bla Best of Brands, Spiti, Posh Living, Day, Timberland, Ralph Lauren, Alessi, Bädda & Bada, Marielli (min favorit), Pour och Nilson Shoes i en avslappnad miljö med lite smak av "lyx" men absolut ingen överklass - det gillar jag ;)

Mer om MOOD stockholm och dess butiker och restauranger hittar du HÄR.





14 kommentarer:

  1. Vilket underbart ställe!!! Verkar supergott!!! Och fin och fräsch inredning!! Vilken suuuuuuuuuuupersöt bloggerska i förra inlägget också!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Måste ta en tur och besöka MOOD, känns riktigt fräscht och inte samma lika som annat. Verkar som ett superställe för lunch, helt i min smak. Tack för tipset!! Krm Milla

    SvaraRadera
  3. Åh det ser fantastiskt snyggt och trevligt ut, kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det en riktigt fin galleria. Har inte varit på Vigårda än men efter detta tips måste jag ju bara dit ;)

    Kram
    Louice

    SvaraRadera
  5. Visst är den fin :) Var bor du Lena?
    kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor på (enligt mig) Stockholms vackraste Ö ;) Stora Essingen!

      Kram

      Radera
  6. Har jag helt missat men låter ju perfekt!
    Måste jag ju kolla upp!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul med lunchtips! Tycker det är svårt att veta vart man ska luncha när man är i storstaden! Ännu en bloggerska som bor på en ö! Fantastiskt, måste vara underbart!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Hörde om den här restaurangen på Nyhetsmorgon (tror jag det var) Lät kanon och nu säger du att det är kanon. Värt ett besök när man kommer till huvudstaden alltså :)
    Kramar kicki

    SvaraRadera
  9. Maten såg frestande ut! Har dina småtjejer någon favorit-maträtt? Hur tar du dig dit snabbast från "vår Ö"! Kram från Your-own-private-Nanny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulla, det var längesen. Hoppas allt är bra med dig.
      Tjejerna har inte varit på Vigårda, jag tror nog de gillar Mc Donalds bättre ;)

      Kram

      Radera
  10. Gaah, så läckert det ser ut!!! Inredningen spelar stor roll, när jag äter på restaurang ;)
    Det där stället måste jag besöka! Tack för tipset och även för galleria-tipset!
    Ha en finfin onsdag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  11. Låter och ser nästan för bra ut för att vara sant :)

    SvaraRadera
  12. jag måste ju bara dit nu känner jag! Takeaway lådor är såå bra! Snygg outfit nedan och kul att du uppskattade awarden:) kram Nilla

    SvaraRadera