lördag 7 april 2012

STORSTAD VS SMÅSTAD




Tänk att jag en gång i tiden tog steget att flytta ifrån detta ljuvliga lilla samhälle i hopp om att livet skulle bli mer spännande någon annanstans. Blev det de?


Hej fina påskaftons kväll!


Vi är hemma efter en sköööön promenad runt byn, med ett litet stopp på Café Bryggan och ett glas rosé i solnedgången.
Jag njuter så oerhört av livet just nu, jag har liksom det bästa tänkbara. Lite storstad, lite småstad och en frisk och välmående familj!









Allt har sin charm. 
Jag stormtrivs i  vackra Stockholm, vattnet, storstadslivet och dess tillgänglighet till så mycket. Dock saknar jag det "sociala". Att man hälsar på den man möter även om man inte känner varandra, man ger varandra leénden och man tackar busschaffören för en biljettstämpel vilket är så trevligt och jag gillar det. Detta får jag ta del av på den fina Ön vi bor på, den är som en småstad mitt i en storstad och det är den som får mig att trivas fullt ut!







MEN såklart jag saknar småstadslivet på västkusten, lugnet, släkt och vänner, personalen på byns mataffär ;), saltvatten och havsluften men som sagt allt har sin charm!





Just nu framför mig. Ljuvliga ranukler, levande ljus och Mia Skäringers (från solsidan) senaste bok. Dyngkåt och hur helig som helst -  fick den i mitt påskägg idag. På bokens baksida:


" Jag är bara så trött på superdupermorsor, självuppoffring, martyrskap, husfridsknull och falska klättriga fasader. Jag längtar efter verklighet, sårbarhet, och magar med hudbristningar. Efter människor som vågar vara sig själva efter djupa klyftor mellan hur de känner sig och vad de verkligen visar upp. Efter nya Marior som av egen vilja och egen funnen kåthet vågar be sin Josef om helt egoistiskt sex när jesusbarnet somnat.  Mammor är väl också människor, eller? Sårbara. Svaga. Vilda och ömma. Känslor som kommer och går. Tänk om vi skulle våga vara oss själva en stund innan vi dör. Tänk om vi skulle fatta hur jävla vackra vi är. "


D står vid spisen och lagar en sen middag som alldeles strax är klar, Laleh spelas i högtalarna och ett glas mousserande står framför mig. Det är livskvalité på hög nivå det!



Hoppas ni njuter som jag!


KRAM

4 kommentarer:

  1. Hittade din blogg för första gången. Fin blogg du har, intresserad av din häslotävling. Kör själv "jojo"varianten... Har lyckats minska några kilon sen nyår men har många kvar som jag vill gå ner men sötegris som jag är så är det svårt ibland, ex påsk ;)
    Ha en fortsatt skön påskhelg! Här tittar jag in fler gånger. Kram

    SvaraRadera
  2. Det bästa av två världar...:) Ljuvligt!!

    Vad fint ni har i köket i huset, och rullvagnen är jättefin!!
    Kul också att få gå rundvandring i erat fina hem i Stockholm!!

    Ha det fortsatt fint här på västkusten:)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Förstår att du njuter!
    Hittade hit för ett par veckor sedan och nu kan jag absolut inte slita mig. Din blogg är så fin och full med så mycket inspiration!

    Kram
    Fia

    SvaraRadera
  4. Tack Milla :)

    Och välkomna hit hemma på sjuan och Fia, tack för era fina ord!

    Njut av dagen!


    Kram

    SvaraRadera