tisdag 10 april 2012

MACARONS ALLTSÅ!




Alla dessa macarons alltså, de dyker upp precis överallt just nu och jag kan verkligen inte få nog av dem.


Toodeloooo!

Är ni tillbaks i vardagen vänner? Eller har ni påsklov och njuter av gemensam tid med familjen?

Själv är jag tillbaks i verkligheten och första jobb dagen är snart över. Min förkylning är långt ifrån bra så egentligen borde jag vara sängliggande och kurera mig till 100%, men idag fanns det liksom ingen tid till det. Får tillbringa kvällen i myskläder framför brasan med en stor kopp te iställt.

Vad tycker ni om macarons?
I just love them all!












Gaaaah, fylld med björnbär!!!












Mina favorit macarons just nu är choklad och lakrits!

Jag är så sugen på ett litet macarons bak, har aldrig vågat prova men nu bara måste jag.
Är det någon som har några tips på vart mandelmjöl finns att köpa? Har letat både hos när matbutikerna och på Ica Maxi utan resultat.


Önskar er en fin kväll!


KRAM




8 kommentarer:

  1. Jo, de är goda men jag tycker de är hutlöst dyra så jag ska prova göra dem själv framöver. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Dålig uppdatering för mitt hälsosamma liv här, men jag har inte glömt - onej!
    Fick mig några mil i längdspåren för ett par veckor sedan och var riktigt "duktig" under ett par dagar. Både vad det gäller träning, kampen mot det söta och sömn- sedan sa det stopp!
    Min lilla skrutta skulle till att döpas och under förberedelserna för detta (ja jag bestämde mig visst för att laga och baka allt själv) då hann jag inte med någon mer träning än promenader. Ja, knappt det... men under dessa förberedelsedagar blev det mysig familjetidskvalite!!

    Nu är jag, efter lite feber och halsont på g igen!

    Macroons är bland det absolut godaste, lyckans dig som bor i Stockholm och snart kommer kunna köpa macroonernas macroon från Laduree

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har saknat dina uppdateringar Johanna :)
      Att förbereda ett dop är inte så bara och absolut inte när man bakar och lagar allt själv, men det är en fantastisk liten "ursäkt" för att inte hinna träna.

      Ja Laduree kommer bli ett favorit ställe ;)

      Radera
  3. Hej vännen.. Jag har oxå varit ute efter mandelmjöl.. letat land och rike.. Och tillslut hittade jag det på hälsokost! Så kolla där! Å den med choklad och lakrits lät ju super gott.. Dom måste du göra :) kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då ska jag kolla där, tack för tipset vännen!

      Kram

      Radera
  4. Älskar macarons men med lakritssmak har jag aldrig smakat. Måste prova vid nästa tillfälle!
    Uppdatera oss när du bakat dem :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Kan inte sluta sukta efter dom sen vi var i Sthlm å hälsade på!! Var på vippen att be dig köpa med ner inför påsken, men lägger en önska inför nästa bästkust tur.. :-)

    SvaraRadera
  6. Å hälsokosten, dit åker vi på stuts imon =) finns även macarons former i silikon att köpa =)

    SvaraRadera