söndag 22 april 2012

LÄSKANDE OCH NYTTIGT!







Stillar både törst och sötsug!



Hej vänner!


En mycket trött bloggerska kikar in och lämnar ett litet tips på en hälsosam törstsläckare.

En kanna/flaska iskallt vatten (med eller utan bubblor)
En näve frysta bär av valfri sort, jag använder oftast jordgubbar eller mango.

De frysta bären håller vattnet kallt och ger en frisk och fräsch smak!

Passar perfekt som dryck till middagen, törstsläckare i solen en varm sommardag eller när kvällens sötsug sätter igång ;)






Dessutom är den ruggigt nyttig :)



Gårdagens möhippa vart såååå lyckad!!!!

Tack för alla fina och inspirerande kommentarer i förra inlägget. Och tack för att ni delar med er av era finaste minnen!



Vi ses imorgon raringar - då börjar en ny spännande vecka och jag kommer bjuda på ett litet inlägg om min header!



KRAM

Lena




13 kommentarer:

  1. Håller med, super gott och enkelt! Ser även lite "piffigare" ut att ställa fram på bordet när man har gäster.
    Hoppas du haft en fin dag. =)

    SvaraRadera
  2. Ser fräscht och gott ut! :)
    Kul att det blev en lyckad dag igår!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  3. Så du menar att man kan övervinna chokladsuget med det här?!
    Värt och testa :)

    Kul att möhippan var lyckad!

    Kram Tess

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett chokladsug är alltid ett chokladsug så jag vet inte riktigt ;)att knapra halvfrysta bär kanske kan hjälpa något ;)

      Kram

      Radera
  4. Ser jätte frächt och gott ut. Och så mycket roligare än en kanna med vanligt vatten ;)
    Kul att möhippan vart lyckad.
    kram

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset! Gillar det enkla! Så fint och så gott!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Ser friskt och gott ut!
    Om jag kunde vara så duktig och nöja med sånt istället för annat gott. Veckorna går bra men helgerna...
    Kul med lyckad möhippa!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Det är så gott och fräscht med lite smaksatt vatten!
    Det här ska provas!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. titta in hos mig senare idag så finner du något till dig där.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm nu gör du mig riktigt nyfiken! Jag håller ögonen öppna ;)
      Kram

      Radera
  9. Oh va gott, måste testa om det hjälper när jag är sugen på godis och choklad...vore ju toppen liksom :)
    Var har du förresten köpt den kannan? Jättefin och smart med locket och så!
    Ha en toppen dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se om det hjälper på det suget ;)Flaskan kommer från Åhlens, köpte den förra året men jag har sett någon liknande i år också :)
      Kram

      Radera