lördag 14 april 2012

JUST A LITTLE WALK IN CLOSET!




Två små söta tjejer är lyckligare än någonsin just nu, de har nämnligen fått sin alldeles egna lilla "lak in waset"


Godmorgon raringar!

Sweet lördag med snöstorm å allt, vad händer? Jag fick blinka ett par extra gånger när jag tittade ut över altanen tidigt imorse och vad såg jag om inte ett 10 cm tjockt snötäcke över utemöblerna och mina vårblommor.

För några veckor sedan hörde min lilla tjejer, snart 4 år, när jag gnällde för David om tjejernas garderob, den var på tok för liten och med ständig oordning. 

Då säger lilla Tindra:
- Men mamma jag vet, vi kan väl göra en sådan där "Lak in waset" till oss på övervåningen.
Jag frågade hur hon tänkte då? Vi har ju inget rum över till det?
Jag får snabbt till svars: Men mamma det behöver väl inte vara så märkvärdigt, vi kan väl bara låtsas att vi har ett rum.

Då väcktes idén som vi nu har pysslat med hela morgonen. Halvvägs klara ser det ut så här.






Jag använde mig av det som fanns hemma, en rundstav, vit färg och en kätting.









Nu ska jag fortsätta med garderoberna. Jag har en lååååg lista med projekt jag vill få gjort i helgen.






I ugnen står mitt livs första macarons, undrar hur de kommer bli. 
Håll utkik under eftermiddagen, så ska jag visa er!



Fin lördag önskar jag er!


KRAM


5 kommentarer:

  1. Vilken dröm! Jag kan tänka mig en likadan själv ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kikar tillbaka och säger hej, söt blogg och söta tjejer! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vad sött! Dom är påhittiga dom små :)Haha, funderare förut här om man skulle baka macarons :)
    Bakade typ 70 ljusblåa macarons till minstingens dop.
    (en del blev dock lite bruna..)

    Kram Tess

    SvaraRadera
  4. Det där blev ju kanon! Lägger idén i bakhuvudet - mina två tjejer har varsin garderob som skall inredas och jag gillade verkligen den där med rundstav och kätting...
    Kram Sandra.

    SvaraRadera
  5. Men va snyggt! Gillar :-)
    Så där vill jag också göra till min tjej :-)

    Kram
    Sofie

    SvaraRadera