fredag 6 april 2012

BAKOM KULISSERNA...




Jag har tidigare bara visar er våra färdigheter i huset men nu ska ni även få se "baksidan" och helgens projekt. Rummet ovan är husets "gamla del" en gammal timmerstuga från tidigt 30-tal som har haft ett sovrum, en litet hall och ett badrum. Nu är allt rivet för en ny planlösning och en öppning upp till nock.


Hej!


Innertaket ni ser på bilden ovan ska nu rivas. Ovanför det döljer sig denna charmiga lilla vind. 






Med bjälkar från sekelskiftet som ska bevaras väl och inte få målas in med plastfärg. Det är charmen tycker jag, bevara en del gammalt som bryter mot allt vitt och nytt. Vi har länge bollat idéer med det lilla fönstret och nu beslutat att det ska bort helt. Att sätta in ett likadant litet fönster skulle ge för mycket stugkänsla. Ett stort runt fönster skulle vara läckert men tre meter upp i ett sovrum blir det för opraktiskt.






Nu ska vi fortsätta dagens mindre glamorösa jobb en stund till innan det blir påskpyssel med tjejerna och födelsedagskalas till pappa.


Önskar er en alldeles ljuvlig lååååååångfredag, och vet ni? Glöm inte bort att njuta lite extra! Lägg alla tränings "måsten" åt sidan, unna er god mat och extra mycket godsaker med gott samvete såklart. Tänk inte "jag borde inte", "hmm hur många kilo går jag upp nu", "köpte jag verkligen så här mycket godis", "måste hålla igen på påskmaten". Skapar du dig ångest njuter du ju inte ändå!

Det är helt omöjligt för kroppen att lägga på sig fett under ett par dagars frosseri, dock kan man lägga på sig vätska vilket gör att vågen visar plus, men vad gör det? Efter ett par sunda dagar igen har den vätska försvunnit och vågen visar sitt vanliga igen!



KRAM

3 kommentarer:

  1. Oj vilket projekt!!! Gissar att det kommer att bli huuuuur bra som helst!! Charmigt fönster tycker jag, men ibland måste man prioritera bort saker för att få till helheten. Och gah så läcker rullvagn i förra inlägget, sååå himla charmig!!

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. oj, glömde din fråga... Lampan hos min kompis är köpt på Ikea, perfekt, gissar att den är rätt billig då:))))

    Kram igen aka

    SvaraRadera
  3. Oh no, här unnas det massor =)
    Kram

    SvaraRadera