lördag 28 april 2012

ATT UNNA SIG NÅGOT EXTRA!



Några nya finheter har fått flytta in på hyllan i köket. Jag har en förmåga att unna mig själv lite extra shopping när jag inte är på hemmaplan, denna gång blev det lite porslin.


Heeeeeej!


Här på västkusten har vi blå himmel och solen skiner. Luften är frisk och varmare än på länge.
Vi har precis kommit hem från dagens storhandling och nu är kylen fylld med massa godsaker! En flaska mousserande ligger på kylning och på dagens schema står 100 % livsnjutning!


Under vår lilla biltur igår stannade vi till i Örebro för en snabb middag på Mc Donalds. Och vad hittar jag där om inte en sååå NICE liten inredningsbutik ;)









En ursöt ugnsform från miljögården slog jag till på för endast 149 riksdaler - ett riktigt fynt i mina ögon!






Likaså denna pajform, ljuvlig eller hur?









Och idag i grannbyns matbutik, som har en övervåning full med så mycket fint, hittade jag en sockerskål i porslin med en liten tillhörande porslins sked - blev förälskad direkt!
HÄR kan ni läsa mer om favoritbutiken hedemyrs och deras sortiment.













Nu vill jag höra vad ni fina bloggläsare har för er idag?

Vi ses lite senare!


KRAM




8 kommentarer:

  1. Gillar verkligen den söta sockerskålen, vilket märke har den?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sååå himla fint porslin du köpt, riktiga fynd - vill ha!!! Och vad bra de gör sig på din hylla i köket!! Härligt med lite nytt och fräscht i köket, det skulle jag verkligen behöva!!!! Och taaaaaaaaack så himla mycket för din fina kommentar hos mig idag, blev så glad:)

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Älskar ert lilla hus, det är ju bara så fint!
    Snyggt porslin.

    Kram
    Fia

    SvaraRadera
  4. Men jag var på nice igår också! Tänk om vi var där samtidigt! Bor bara 1 mil därifrån! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Maria - jag vet faktiskt inte vilket märke, det står ingenting på den.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Helena - Lustigt, jag var där ca 17.40 :) Supermysig butik!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbar keramik! Färgerna och formerna!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Åhhh vilken fin turkos form du har köpt. Älskar den!
    Kram

    SvaraRadera