lördag 21 april 2012

ÄLSKA DAGEN!





En liten piece från min mycket tidiga morgon. Ja 05.00 ringde väckarklockan och jag var snabbt uppe utan minsta knyst i hopp om att lyckas undvika att väcka resten av familjen. En lugn stund framför datorn med en kopp te fick mig att vakna till liv och göra mig klar inför ett par timmar i bilen.

Ljuvligaste koppen kommer från Tine K!


Hellloooow!!


Det där om en lugn helg helt utan minsta plan var mest en liten luring, hihi ;)

"Förlåt Cissi men jag vet att du dagligen kikar in här och jag ville absolut inte att du skulle ana minsta lilla"

Befinner mig just nu utanför Gävle och vi har precis kidnappat en mycket fin vän - en möhippa är vad som står på agendan idag!!! Åååh vad gillar sånt här!


Har du några härliga minnen från din möhippa som du vill dela med dig av här hos mig? Eller fina tips till alla bloggisar som kanske just nu sitter planerar möhippor?
Jag skulle själv behöva fylla upp min lilla bok med tips och idéer!

Låt oss köra en liten brainstorming ;)



Önskar er den allra finaste lördagen!


KRAM


13 kommentarer:

  1. Jag hade en alldeles fantastisk möhippa med underbara vänner som tog med mig på en liten salsa kurs, spa, små uppdrag och middag på restaurang och ett avslut i sthlms nattliv!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är tyvärr alldeles ogift (vill ju helst bli "friad till":-)) men har varit med och planerat ett par möhippor vilket jag tycker är underbart roligt! Jag tillhör dem som tycker att man ska anpassa hippan efter bruden och se till att det blir ett härligt minne och inte massa "pinsamhter".

    Ett lite annorlunda tips om man har möjlighet att ta sig till Norrköping och Kolmården är att bruden kan få göra en "fångarna på fortet" med frågor som ska svaras på och hon får då umgås närmare med djuren i terrariet. Kompisgänget får i förväg göra frågor och maila in och så fixa en present. Funkar bäst på brudar som faktiskt tycker att det är liite intressant och inte svimmar eller nåt sånt:-)

    En kompis till mig fick gå på kurs och lära sig gå i högklackat - det var mycket uppskattat och alla kunde delta. Sist ordnade vi en frågesport som brudgummen svarade på och bruden skulle sen gissa vad han hade svarat. Svårare än man kunde tro, och de hade ändå varit ihop i närmare tio år...:)

    Min sambo jobbade tidigare inom räddningstjänsten (brandman) och vid nåt tillfälle så var det ett möhippegäng där då bruden fick klä sig i "uniformen" och sedan fråga brandmännen om bra tips för ett lyckligt förhållande. Det kan man ju eg. köra varsomhelst, bara att låta bruden ge sig ut på stan och fråga par om vilka tips de har...

    En kul inledning på hippan kan vara att alla som är med får lägga en sak i en säck som är lite speciellt för dem (hobby, egenskap, ett minne man delar med bruden eller vad man nu vill) och så får bruden gissa vem som tagit med vad. Det kan bli en bra ice breaker om man inte känner alla så bra och det kommer garanterat en del roliga historier!

    Ja det var några förslag som jag kom på nu- det ska bli roligt att läsa vad andra tipsar om! Kram//Tanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow va mycket du hade att bjuda på - toppen!
      Stort tack.

      Kram L

      Radera
  3. Så himla kul! Möhippor brukar bli sanslöst trevliga tillställningar. :)

    Och muggen är toppen. Har ett par grå... :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Åh det låter spännande och kul!! Jag firade min möhippa med vänner, god mat och krogrunda! Fick ha på mig Landstingets kläder med stödstrumpor och i håret hade jag en maskroskrans, haha!!! Men faktiskt så dansade jag flera danser den kvällen med en helt jättesnygg och trevlig kille, haha!!!! Och var jag inte på väg att gifta mig just då så vete katten om jag inte skulle ha slagit till på honom, haha!!!

    Men oj vilket gott recept du tipsade om i förra inlägget, måste kopiera det, taaaack!!!

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad roligt, då har du tillbringat en del av dagen i mina hemtrakten. Hoppas ni fick en bra dag och ett minne för livet.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej bloggvärldens snyggaste head! Åhh vad fin din blogg är!!!

    Vad är det för snygg mugg du har på bilden?
    Är det Tine K? Har aldrig sett den förut. Är den ny i sortimenet? Den vill jag också ha:)!

    Ha det bäst!
    kram CC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det tillåtet att de så mycket smicker? ;) Älskar! Tack!!
      Jepp muggen är Tine K, du hittar den hos perlanliving.se under Tine K :)

      Stor kram

      Radera
  7. Möhippan jag hade var ett minne för livet, vansinnigt kul! Blev utlurad till affären nere där jag bodde att jag glömt kreditkortet där. Sen var det full fart. Jättefin mugg från tine k ! Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att ni hade väldigt trevligt, snygg bild och mugg, kram

    SvaraRadera
  9. Hej, en rolig grej på en möhippa jag var med på var en sen kväll på ett ställe där man dansade zorba utomhus på en gård med kulörta lampor. Så började sommarregnet falla och vi stampade med klackarna så att leran skvätte och det var underbart och magiskt! Kram

    SvaraRadera
  10. Kul med möhippa, jag tycker att en möhippa ska var för bruden med saker som hon gillar och så lite kul och spex därimellan..så var min möhippa :) Hoppas ni får kul.kramar Diana

    SvaraRadera
  11. TACK ALLA för att ni delar med er av era finaste minnen och TACK för alla fina tips!

    KRAM

    SvaraRadera