tisdag 13 mars 2012

NYTTIG SNABBMAT?



Jag har verkligen svårt för de olika snabbmats varianterna som finns på marknaden. Allra bäst tycker jag om att ha matlådor som lunch då jag vet vad jag ska äta och inte behöver frestas av restaurangbesök.
Utbudet av restauranger än inte så stort här på vår lilla Ö så valet blir ofta Öns pizzeria.

När jag var på väg från Bauhaus idag kilade jag in på Mataffären Citygross på jakt efter lunch, hängade över deras frysdisk hittade jag en grymt god thaimat. Godaste jag ätit på länge till priset av en tjugolapp.

Chicken Joy Thai Cube - röd curry kyckling med jasmin ris. God smak av kyckling med röd curry och nykokt ris. Mmm jag kommer absolut fulla upp frysen på jobbet med denna vara för dagar då matlådor inte finns till hands!

Det bästa är att den innehåller endast 140 kalorier per 100 gram.






Senaste numret av Elle Mat & Vin gjorde mig sällskap under lunchen och - Oh My God vilka ljuvliga recept. Välkommen påsken säger jag bara. Ska försöka hinna provlaga lite i helgen och återkommer med resultatet!












Hur ljuvliga?






Och så alla dessa svala och fräscha sorbetfärger som citron, melon, pistage och persika dyker upp som vårens absolut starkaste trend i alla kategorier.






Och förresten, är det någon av er som har kollat in Leilas nya webbshop, General Store? Jag hörde att den nu öppnat men tyvärr kommer jag in på den :( Det är säker många shoppingsugna som står på kö för att få handla :)


Måste kila!

Vi ses.


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar