torsdag 29 mars 2012

I TANKARNA JUST NU!




Påskriset står på vår lilla köksö i skenet från kvällens solnedgång. 
Hur vackert får det lov att bli?









Luften känns ren och uppiggande efter dagens regn. Doften av regn sitter fortfarande i och jag njuter! Om en liten stund har solen försvunnit ner bakom trädtopparna i väntan på att åter få stiga upp runt sex snåret imorgon bitti!

Mina tankar är just nu hos pappa som fortfarande jobbar och sliter. Hela dagen har han tillbringat tillsammans med en hantverkare i vårt lilla hus där renovering av den "gamla delen" pågår för fullt! Och nu är han hemma och sliter med sitt eget - det är en pappa av stål det!

Vi genomför just nu vår drömprojekt, en total renovering av ett 30 - 70 tals hus. Villa Ödsmål kallar vi det.

Men detta drömprojekt hade varit helt omöjligt att genomföra om vi inte haft den bästa och finaste släkten. Mamma, Pappa, Bror, Farbror med Fru och finaste kusinerna har lagt SÅ mycket av sin lediga tid till att hjälpa oss med allt ifrån barnpassning, rivning, takläggning, målning, fönsterbyte, gjutning, grävning och MYCKET mer. Hur fina människor är ni? Jag önskar att det är ni som ber oss om hjälp nästa gång, för ge och ta är det bästa som finns. 



Den som "tar" blir kanske rik men ingen bättre människa för det medan den som bara "ger" till slut inte överlever själv!



KRAM

1 kommentar:

  1. Vikitgt att ta vara på en sådan underbar släkt. Helt underbart att alla hjälper till och det är preis så det ska vara i en familj. Ta han om er alla nu för det är inte alla som har en så fantastiskt familj (min närmaste familj är den bästa, men jag tror nog du vet vad jag syftar till). Har nog en del att berätta när vi ses nästa gång kan jag säga!
    Kram kram

    SvaraRadera