fredag 9 mars 2012

FÖRÄLSKAD!




Direkt när jag klev innan för dörren tidigt på morgonen kände jag ett lyckorus gå genom kroppen, bara att få kliva in i vårt ljuvliga lilla hus gör mig smått förälskad! Känslan är lika härlig varje gång och det är som om jag mellan veckorna glömmer, eller kanske rättare sagt, förtränger hur mycket jag trivs här.
En flytt hit är i dagsläget är helt omöjligt så jag får nöja mig med att njuta när vi väl är här!



God morgon!


Fredagskänslorna sprudlar här och helgens planer består av ett nytt litet renoveringsprojekt, det är slutspurten på husets insida som nu ska få sig en förvandling!

Det jag tidigare visat er från vår villa är det som renoverats under förra året men allt det fina har en baksida som inte alls är lika vacker. Huvudentrén består av en trång liten hall som leder till ett stort L-format sovrum och ett badrum. Från början är det en gammal timmerstuga byggd på 30-talet som renoverats och byggdes 1979 ihop med det "stora" huset. Ihopbyggnaden är fint gjort så man tänker inte på att det är två olika hus.






Det stora sovrummet ska få dela med sig lite yta till en stor och rymlig hall. Det ska också få nya fönster i samma storlek som de stora fönstren i vardagsrummet och köket. Dubbla altandörrar ska sättas in i hallen och det bästa utan allt är takprojektet. Ovanför träpanelen döljer sig en liten vind med stora timmerstockar, innertaket ska rivas och öppnas upp till nock. 






Badrummet är i samma standard som resten av huset var innan vi tog över det. En totalrenovering ska ske här.
MEN först ska vi riva upp alla golv, byta bjälklag, isolera och lägga nytt. Mindre kul men det måste göras så det får bli helgens uppgift!

Mer från Villa Ödsmål hittar ni HÄR.


Nu ska jag sätta lite fart här mina vänner men först önskar jag er en fin fredag!


KRAM

2 kommentarer:

  1. Jag vill komma och hälsa på!!!! Är så himla nyfiken på hur ni har det där. Kram och hälsa och ha en mysig helg. Saknar er på ön!! Kramar Marie och gänget

    SvaraRadera