onsdag 28 mars 2012

EN LUGN MORGONSTUND




På köksbordet hemma hos denna onsdagsmorgon!
Ljusstakar från Day och en stor hortensia i zink kruka från Ikea.


God morgon!



Klockan ringde redan 05.40, det är i tidigaste laget tycker jag men ibland krävs det för att få ihop dagen.

För några veckor sedan öppnade det ett litet creperie här på Ön, franskt såklart, med härlig inredning och de ljuvligaste crepes jag någonsin smakat. Min favorit blev en crepes med vanilj, kokos och choklad som serverades med grädde och glass. Något jag absolut måste provlaga hemma! 









En kopp Kusmi te i väntan på att få väcka barnen. När de för en gångs skull sover värker det i hjärtat när jag behöver smyger in och väcka liv i de finaste vi har.






Kusmi Te - Chocolat Epices! 


Nu måste jag kila.


På återseende!

5 kommentarer:

  1. Var ligger denna Creperié? :) Hoppas på att det är på vår ö... ;) Älskar Creperie´t strykjärnet i Visby!
    Kusmi te är så himla gott!

    Kram Tess

    SvaraRadera
  2. Creperiet ligger på Stora Essingen och heter Bon Coin, gör en utflykt med familjen och ta passbåten över till oss som går från Vaxholm, den stannar här på St Essigen :-) åh älskar strykgärnet!
    Kram

    SvaraRadera
  3. http://www.crepes.nu/ Testa denna på söder någon gång - gärna med mig! Grymt gott!:) Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Låter ljuvligt Marie, ta gärna med mig dit :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Marie: det är grymt gott där. Har varit där en gång för många många år sen och jag minns smakerna den dag idag :)

    SvaraRadera