onsdag 21 mars 2012

DUKAT OCH KLART!




Ett dukat bort som står redo för kvällens gäster!


Helllooooow!


Wow vilken dag vi har! På min lilla balkong utanför köket visar termometern 21.9 grader i solen, ljuvligt!

Själv står jag i köket och förbereder kvällens middag, jag älskar att förbereda allt som går att fixa innan gästerna kommer så jag kan njuta så mycket som möjligt av deras sällskap och då inte behöver tillbringa hela kvällen framför spisen.

Bjuder lite på min dukning. Vad tänker ni på när ni ska duka?









Jag tänker på att placera alla i sällskapet nära varandra,  jag tycker det känns trevligt och alla kan prata med varandra runt bordet utan att behöva prata över något längre avstånd.






Jag väljer servetter utefter maten jag lagar och vilken färg den har. Och blommor efter servetternas färg. Jag skulle aldrig kunna ha röda tulpaner och ljusrosa servetter om inte servetterna hade ett mönster som innehöll rött. Men sådan är jag och så vill jag ha det ;)









Och lilla "Meny" tavlan står på bordet! Mysigt va? Jag lovar att de kommer bjuda på några skratt ikväll!









Idag lyckades jag till och med matcha servetterna med Leilas kokböcker som står på tavellisten.









Och kuddarna i soffan :)

Men visst kommer säkert inte kvällens gäster notera eller kommentera det men jag tror en känsla av att något så rätt kommer infinna sig hos dem.
Och viktigast är det ju ändå att jag trivs och har det som jag vill ha det.



Fin kväll  önskar jag er, nu måste jag höja växeln här hemma för snart kommer alla fina utom en som är på jobb resa!


KRAM



1 kommentar:

  1. Vilken fin dukning, gillade servetterna!
    visst är det kul och få duka och fixa lite fint för övrigt med inför middagar :)

    Tess

    SvaraRadera