onsdag 14 mars 2012

BLOMSTERLANDET ÖVERRASKAR!




Tog en sväng förbi blomsterlandet i eftermiddag för att handla lite nya vårblommor till ytterkrukorna, och vad hittar jag om inte detta underbara porslin i färgerna, vitt, turkost, rosa och lime. Helt i min smak!

Och priset? Från 25 kr per del, helt otroligt. Hur kvalitén är vet jag dock inte.













Denna vita kanna fick följa med mig hem men tyvärr var de vita skålarna slut. Påfyllning kommer under April så jag får hålla utkik då.







Nu väntar D med ännu en ny Arne Dahl - Europa Blues! Och jag har så höga förväntningar på den :)



KRAM

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Va roligt att du hittade till mig så att jag kunde hitta dig!
    Mysig blogg du har, helt i min smak! Såg ochså det fina porslinet sist jag var på Blomsterlandet och nästa gång får nog kannan följa med hem:-)
    Kul att ni ochså diggar Arne Dahl, det gör vi med. Gissar att Europa blues är de allra senaste så denfår vi nog kika på snart här med.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Nu har jag tagit mig tid att kika runt i din lilla blogg - och framför allt ert lilla Fjällbackahus som jag ju var så nyfiken på! Åh vad ni har slitit alltså... Det visste jag ju redan innan, men när man nu ser bilder... herre gud! Men fint blir det och jag förstår att ni trivs där!
    Er lägenhet hemma verkar också ha förändrats massor sedan jag var där för ett par år sedan - skoj! Synd att jag missar hela härligheten på onsdag. :-( Men, Istanbul ska bli rätt spännande också!

    Vi hörs! (Så kanske vi kan spela "Poker" nån dag.... hahaha ;-)
    kramar frida

    SvaraRadera
  3. Tack Frida!
    Vi är så nöjda med resultatet av vårt lila hus i Fjällbacka, men det är många timmars jobb kvar :)
    Förra årets tempo var helt galet och som du vet har vi ju sänkt det ordentligt!

    Haha, spela "poker" ja :)Synd att du missar daten på onsdag, jag kanske kan regla upp ett gäng webbkameror så du kan följa oss från Istanbull ;)


    Kram

    SvaraRadera