söndag 18 mars 2012

BAD EVENING!




Imponera på era nästa middagsgäster med "lyxiga" chokladskal gjorda på vit choklad.
Det kanske ser avancerat ut men skenet bedrar, de är bus enkla att göra.



Tjingeliiiing!


Hoppas ni alla haft en toppen helg och fortfarande njuter av de sista timmarna innan en ny vecka startar.

Själv är jag absolut inte på något topp humör just nu, vet inte varför men känner mig riktigt irriterad och nästan lite sur utan någon speciell anledning. Det händer verkligen inte ofta så jag gillar inte alls denna känsla. Usch!
Hoppas det bara är nattens dåliga sömn som gett mig denna dåliga kväll!

Mest synd är det om stackars D som får stå ut med mitt sällskap ;)

Slut på klagandet och åter till de små ljuvliga chokladskalen.






1. Smät vit choklad i en skål över en kastrull med hett vatten. Låt chokladen svalna något. Välj muffinsformar i den storlek du önskar beroende på val av fyllning. Pensla insidan av muffinsformen med choklad och ställ den i kylen ca 10 min. 
När första lagret stelnat penslar du ytterligare ett lager med choklad.
In i kylen igen.






2. När chokladen stelnat drar du av pappret.






Och Voila!

Snygga chokladskal som är redo att fyllas med godsaker.
Jag fyllde mina med vaniljglass och hallonmarmelad men i min smak blev det för sött och lite för mycket vaniljsmak.

Nästa gång ska jag prova chokladmousse som fyllning!


Nu ska ta mig till sängen och vakna med ett leende på läpparna imorgon :)


KRAM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar