onsdag 7 mars 2012

ÄNTLIGEN ÄR HÄRLIGHETEN MIN



Har länge varit på jakt efter ett gammalt bokskåp. De är jättesvåra att få tag på och är ofta mycket dyra, men nu blev det äntligen min tur :)

Detta ljuvliga skåp från sent 1800-tal står nu här hos mig och väntar på att få sig en liten renovering. En och annan låda måste förstärkas och efter slipning, målning och nya beslag så kommer den garanterat bli min favoritmöbel!

.







Det ska bli en rent nöje att få renovera upp denna härlighet!
För visst är den ljuvlig?
Längtar efter att fylla skåpet med fint porslin och i lådorna ska alla mina textilier få ta plats.









Om tiden finns för ett sånt här projekt är en annan fråga? Dygnet består ju ändå av 24 timmar så JA! Det klart det finns tid ;)

Nu ska jag alldeles strax släcka ner datorn, ta mina fyrkantiga ögon och kila hem till la familia! 
Har suttit som klistrad framför datorn i nästan elva timmar så nu behöver jag röra lite på mig. Ett träningspass efter barnen somnat blir kvällens aktivitet.


Vi ses!

KRAM

4 kommentarer:

  1. Men vilken skönhet!!!! Helt otroligt vackert, vilken tur att komma över ett sånt megafint skåp!!! Det är bara att gratulera!!! Jag tycker att det ser fint ut som det är utan målning också!! Ska bli kul att se vad du tänker göra med det!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Förstår din glädje!! Vilket fint skåp! Och som du säger, inte enkla att få tag på till ett okej pris. Himmel så skåpjaktssugen jag blev nu...:)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Gud vilket fint skåp, förstår att du är nöjd. Vilken härlig villa ni har på västkusten, vill se mer utav den :)

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  4. Hejsan,
    vilket vackert skåp, det har verkligen potential att bli supersnygg! Vore fint om du vill visa upp din möbelrenovering på Byggla.se. Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag gärna mer. Är du intresserad får du en liten välkomstpresent :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera