tisdag 7 februari 2012

VEGETARISKT!



För drygt ett år sedan tog en fin vän med mig på lunch till en vegetariskt restaurang på Söder.  
Jag var skeptisk eftersom jag inte är så förtjust i vegetarisk mat. Men efter detta besök ändrade jag min inställning.


Toodelooo!


Idag på lunchen gjorde vi ett återbesök och det var alldeles ljuvligt. Denna lilla restaurang ser inte mycket ut för välden när man går förbi men kliv in, gå en trappa ner och njut av ljuvliga dofter, vacker utsikt och underbar mat.
Restaurangen heter Hermans och ligger på Frejgatan.

Min allra största favorit är deras vegetariska lasagne.









Bönröror, sallader, guacamole, hummus och mycket mer finns på buffébordet.






Och nybakt hälsobröd!






Denna tisdagslunch bjöd inte bara på god mat utan även nyttiga samtal om livet stunder, inte bara glamorösa sådana utan även de stunder när vardagen känns tung, trist och rätt hopplös. Stunder där tröttheten tar över om man helst av allt bara vill krypa in i sitt lilla skal och stanna där tills allt känns bättre. 

Tack finaste C!


KRAM

1 kommentar:

  1. Caroline Nyström7 februari 2012 22:30

    Här va jag o mamma förra året o guuud så god mat dom har här!!

    SvaraRadera