torsdag 16 februari 2012

TÄVLING!




Vikten av att få i sig tillräckligt med Omega - 3 varje veka är stor men ganska svårt. Jag har själv svårt att få i mig tillräckligt mycket fet fisk som lax, makrill, sill eller rapsolja, linfrön och valnötter. Jag försöker men lyckas ofta inte tillräckligt.
För drygt åtta år sedan ville jag börja äta Omega-3 tillskott, jag gjorde en research bland det som fanns på marknaden och fastande för fritt flyt från Västerålens naturprodukter. Idag äter jag fortfarande dessa och vet att jag gjorde rätt val.



Halllå!


Dags för en liten tävling och priset är
TRE månaders förbrukning av Omega-3. 
Lämna en liten kommentar till inlägget så lottas en vinnare fram imorgon.
Tävlingen pågår fram till kl 18.00 imorgon fredag 17 februari.








Och vad är omega-3 bra för?

Omega-3 smörjer våra leder, är bra för hjärnan och förbättrar vår koncentrationsförmåga, underhåller vårt hjärt och kärlsystem, stärker vårt immunförsvar och tro det eller ej men det ökar även vår fettförbränning.

Det är också viktigt att få i sig tillräckligt med omega-3 under graviditeten då det är bra för fostrets utveckling.


Lycka till!


Nu ska vi alldeles strax hoppa ini bilen och åka mot västkusten!


Vi ses imorgon!

KRAM


7 kommentarer:

  1. Vad bra att få tips på bra omega-3 tabletter för en fisk och valnötsallergiker som mig. För många tabletter vet jag innehåller mest fiskrens, usch!! Tjing :) / Emma H

    SvaraRadera
  2. Tack vännen för bra information om hälsa och allt annat. Ha det så trevligt på landet och hälsa familjen. Hoppas D fick mitt grattis-sms idag! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh jag är så dålig på att äta både fet fisk och nötter, omega 3 skulle passa mig bra.
    kram Sara

    SvaraRadera
  4. Tack för fint tips, hoppas ni får en skön helg. Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej Lena
    Jag är så dålig på att äta omega-3 rik kost men jag har provat din kokt torsk gratinerad med hummersås och potatismos mums! Tack för den :)
    //Emma W

    SvaraRadera
  6. Jag älskar fisk men får ändå, som så många andra, för i mig på tok för lite med omega 3. Perfekt med BRA tillskott som detta.

    SvaraRadera
  7. Låter grymt så jag hoppas på en vinst :)
    Fin blogg du har!

    Sophie

    SvaraRadera