fredag 10 februari 2012

"NYTTIGHETER"



Några tips på "nyttiga" snacks inför helgen.

- Mexicanos
Spröda tunna majschips från Exotic snacks, endast 5 % fett.

- Giant Corn
Rostad majs med salt eller chilismak från Exotic snacks, Endast 5,7 % fett

- Grönsaker & Dipp
- Skär stavar av morötter, gurka, blomkål och broccoli.
Köp en färdig dipmix och blanda med naturell yoghurt eller gräddfil. Jag tycker själv att yoghurten blir för "tunn" och blir inte nöjd av den så jag väljer gräddfil. Den är ändå bara på 10 % fett, om man jämför med choklad eller chips som är ca 30 % fett.

Torkade frukter
Gör en mix av russin, torkade aprikoser, papaya och gojibär. Men se upp för de torkade frukterna som har en vit tunn yta, de är behandlade med socker och är likvärdiga med godis.
Tillsätt gärna lite casewnötter i blandningen.


Men tänk på att dessa förslag inte är något du äter varje kväll i veckan, då upplevs det inte som "extra" under helgen.


Nu ska jag kila till mataffären och en sväng inom systemet. Har beställt hem mitt favorit vin :)


Kram

5 kommentarer:

  1. Tack snälla! Bra tips!! Hoppas ni får en härlig helg.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena..
    Hoppas ni mår bra och att ni haft en underbar vecka.. åå va god oxfilé pastan såg ut! Våran vecka har rullat på som vanligt..i helgen var jag och F på bröllop i Arboga.. alltid mysigt med egentid!
    Träningen denna vecka har sett ut så här:
    Mån: Längdskidor 13km
    Tis: Vila
    Ons: Längdskidor 13km
    Tor: Löpning 30 min (löpband) + Mage 30 min
    Fre: Body Pump
    Lör: Löpning 8km
    Sön: Vila
    Vi hörs igen nästa sön för mer uppdatering =)
    Sköt om er.. Kram Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Instämmer med att den där oxfilé pastan såg lockande ut. Antar att du är lite nyfiken på hur det går med våra mål=). Denna veckan har faktiskt varit en rätt nyttig vecka. Har hållt mig borta från sötsaker (bortsett från fredagen). Precis när min förkylning försvann drog jag på mig benhinneinflammation...på ett ben??? Mycket märkligt men väldigt tråkigt när jag för en gång skull kände suget av att jogga. Strech och vila, nått annat bra tips? Det har i alla fall blivit Core, Box och ett par powerwalk pass för att testa benet. Tyvärr känns det så fort jag belastar benet :( I helgen kom den ljuvliga magsjukan så...ja vad ska man säga. Från en som aldrig brukar vara sjuk...Nya tag, igen! Emma =)

    SvaraRadera
  4. Jag bara älskar att läsa era uppdateringar, ni är ju sååå duktigt :)
    Mitt tips när det gäller benhinneinflammation är liniment, benvärmare och vila. Smörj in benhinnerna med en "värmande kräm som ex linement, och ta på dig benvärmare som hela tiden värmer benvärmarna. Har du jeans som inte är för tighta nedtill så kan du ha dem under direkt mot huden. Och så vila, tråkigt men nyttigt...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej söta du.. Hoppas att eran helg i Fjällbacka har varit toppen.. det har sett så ut iaf =) Om 2 helger kommer vi till er.. ska bli såå mysigt.. helt sjukt vad tiden går fort, tyckte nyss att det var jätte långt kvar tills vi skulle får träffa er och nu bara 2 helger kvar!!! =)
    Uppdatering den här v:
    Mån: Vila
    Tis: Längdskidor 11km
    Ons: Core
    Tors: Längskidor 11km
    Fre: Body Pump
    Lör: Vila
    Sön: Längdskidor 31km (bara stakning!!)
    Bara en vecka kvar till öppetspår nu =) Känner mig laddad MEN jag börjar känna av halsen!!!! Inte bra så nästa v ska jag bara ta det lugnt och kurera mig, proppa i mig vitlök!
    Ha det bra så hörs vi! Puss o Kram Cissi

    SvaraRadera