tisdag 7 februari 2012

NO NO NO, FUNDERA INTE ENS ÖVER ORDET, MISSLYCKANDE!



Försökte hålla motivationen uppe med en joggingrunda tidigt i morse men puh va jobbigt det var, benen kändes tunga som bly och mycket sakta tog jag mig igenom 8 km. Ett par magövningar efter det och nu sitter jag på kontoret tröttare än någonsin. Oftast brukar jag bli pigg av träningen men inte idag :(
Och så sugeT efter ett stort och kallt glas Pepsi max, gaaaah vad sugen jag är. Helgen gick bra men nu???


Godmorgon!

Hur är er tränings motivation just nu fina bloggisar?

När jag var på gymmet igår uppmärksammade jag att många medlemmar redan droppat av. Efter nyår är det gym ägarnas bästa tid, de säljs mer gymkort än någonsin och alla har nyårslöften och ambition om ett aktivt träningsår. Redan en månad senare är det många som kommer av sig, det dyker upp en förkylning och efter den är det svårt att ta sig tillbaks. Under mars och april är det mycket lugnt i gymvärlden men under maj, när medierna lovar "beachform på sex veckor", gör många ett nytt försök.

Visst ska väl inte vi hamna där? Visst ska vi hålla motivationen uppe även om vi stöter på en förkylning eller två? 
Ja det klart vi ska!

Jag vet att många är sjuka men säcka inte ihop för det. Ta det lugnt, kurera dig och unna dig något gott dagen då det känns som tyngst, men låt det inte den ursäkten tillåta dig äta vad som helst under hela "sjukperioden" då får du desto mer att ta tag i när du väl blir frisk.
Starta med promenader så fort du känner dig piggare, dra inte ut på starten för länge.

Sätt upp ett eller två delmål då du unnar sig något du länge velat ha, ingenting du ska äta utan en upplevelse, kläder eller något fint till hemmet.


Och du, inga tankar om misslyckanden, nu ser vi framåt och tar nya tag!


Finaste dagen med lite trötthet på toppen!


KRAM




3 kommentarer:

  1. Träningen går tyvärr inge bra men maten går bättre.
    M kom hem igår från jobbet med mycket energi pga att han har själv kommit under full med att han måste ändra sin hälsa. (jag har försökt säga de i 3 år. Men man lyssnar oftast inte på den man älskar...)
    Nu stöttar jag honom och håller tummarna att detta ska hålla i sig.
    Dax att laga tyvärr en sen middag nu.

    SvaraRadera
  2. Här går det lite upp och ner. Och tyvärr jämför jag nog oftast med tiden före Casper kom till världen. Eller kanske också med tiden som mammaledig som bjöd på promenader och träning var och varannan dag. Nu jobbar jag, mitt första år som lärare + har familj. Så för mig handlar det mycket om att prioritera, planera och INSE att jag inte kan ha dåligt samvete för allt som inte hinns med. Så när jag kommer underfund med det kommer det nog kännas bättre. Men viljan finns, och träning blir det. Mitt största mål är ju att komma igång med löpning och imorgon skall jag trotsa minusgraderna och ge mig ut :). //Emma

    SvaraRadera
  3. Sund inställning du har Emma.
    All tid har sin charm men tidsmässigt är det ingen enkelt vardags vi lever i.

    Hoppas löpningen gick bra :)

    SvaraRadera