onsdag 1 februari 2012

KORV?




Korvstroganoff i storkok blev det till middag ikväll. Jag brukar alltid göra extra mycket, perfekt att frysa in och ta fram när kylen är tom eller tiden brister. 


Tjiiingeling!

Hur mår ni? 

Brrr, här är det kallt och snön faller gladeligen ner. Nu behagar den att komma, helst hade jag önskat att den vore här i juletider istället för nu.

Jag får ofta frågor om det är "tillåtet" att äta korv i nyttighetssynpunkt, och JA varför inte? Smörstekt korv med makaroner och ketchup 5 dagar i veckan rekommenderar jag kanske inte, det känns inte speciellt lockande varken för ögonat eller sinnet :) men en god korvstroganoff med ris och en stor sallad är bra mat som passar hela familjen. Vill man inte göra den på vanlig falukorv kan man ju byta till kycklingfalu istället. Den har något lägre fetthalt.

Rör du på dig tillräckligt så är det inga problem att äta lite korv och fortfarande gå ner i vikt. Skippa istället dagens "småätande".






Tyvärr har jag inget recept att ge er, gör den alltid lite olika beroende på vad jag har hemma men idag består den av:

- Falukorv
- Matlagningsgrädde
- Mjölk
- Chilisås
- Ketchup
- Cayennepeppar
- Paprikakrydda
- Salt & Peppar






Nu ska jag kila till gymmet och köra en timme på löpbandet, motivationen är inte på topp men jag hoppas jag känner annorlunda när jag väl kommit dit.



KRAM




2 kommentarer:

  1. Jag vill börja blogga och gillar din blogg.
    :-)Tittar förbi titt som tätt. Hur många besöker din blogg en vanlig dag?

    /Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Tina, kul att du gillar Lifestyle By Lena. Jag har bara bloggat i tre månader och har nu ca 200 läsare per dag.
    Tycker absolut du ska börja blogga :)

    SvaraRadera