onsdag 29 februari 2012

FRÄSCHT & ENKELT!




Gårdagens middag blev en fräsch pastasallad med kyckling och stekt mozzarellaost. Nu är det slut på värmande soppor och mustiga grytor. När vårkänslorna dyker upp blir alltid lika jag sugen på "lättare" mat som sallader, pajer, fisk och skaldjur.


Hej sköna eftermiddag!


Klippt och ny slingad i håret sitter jag nu framför datorn och sneglar ut genom fönstret, blå himmel, sol och nästintill vindstilla. Uteserveringen på Öns lilla Café är  ull av glada och livliga livsnjutare som smuttar på en latte och kanske 
till och med unnar sig en bulle :) 
Åh vad jag önskar jag kunde lämna allt här inne och gå ut på en lång promenad...

Bara drygt en månad kvar till påsk och känslorna har redan börjat komma, fjädrar i vackra färger och lite påskpynt har börjat kika fram i butikerna 
och snart kommer jag slå till :)









Sallad gjord på pasta, färsk spenat, tomater, sparris, röd lök, paprika, kyckling och mozzarella.

Tips. Stek skivad mozzarella i lite olja och vitlök, strö över salt och peppar.
 Servera genast!






Och till det. Dressing gjort på gräddfil, vitlök, salt och peppar!


Njut kära vänner, Njut!


KRAM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar