torsdag 9 februari 2012

EN DRÖM




Under en natt i början av veckan drömde jag en dröm. En dröm om förlust, svek, avundsjuka och mod. En kvinna kämpar sig upp från botten till toppen och när hon väl når sitt mål rasar allt samman...

När jag vaknar upp har jag en färdig story, ett utkast till en bok som senare blir en film. Ja om det nu ändå vore så enkelt.


Hej!

Jag kan verkligen inte släppa tanken på denna dröm, den är så bra och jag kan inte låta bli att utveckla den. Skapa dess karaktärer, miljöbilder och till och med en uppföljare. 
Jag känner mig så allt i allo och jag får inte nog med idéer om saker jag vill skapa.

  - Jag brinner för träning och hälsa, har länge haft idén om att arrangera tjejmiddagar med god och fräsch mat, gott vin och en föreläsning om ex kost, motivation, motion, fettförbränning, livskvalité eller vad som nu önskas.

- Jag vill måla klart alla mina tavlor och ha en vernissage.

- Jag har idéer kring mitt lilla företag som jag vill utveckla och genomföra. 
Jag vill skapa något stort som jag sedan kan "pricka av" i min lilla bok och lämna bakom mig.

- Jag vill öppna min lilla livsstilsbutik som senare får ett litet fik med stans bästa bakverk. Och på sikt en liten "vinbar" med de bästa delikatesserna som ger gästerna en smakupplevelse.

- Jag vill bygga ut vår lägenhet och skapa vårt drömboende.

- Och så vill jag bli färdig med vårt lilla sommarhus på västkusten, så barnen kan tillbringa sina somrar där. Få åka hölass med morfar, bada i saltvatten och träffa vänner i deras egna ålder som de kan få härliga sommarminnen med. 

- Jag vill göra en "kokbok"med mina bästa recept, så de finns samlade och kan gå vidare till min barn och barnbarn.

Och så nu denna bok eller till och med film. Hur gör man? Vart börjar man? Är det någon som har någon erfarenhet? 


Det låter kanske lite galet, men sån är jag och det kan jag inte ändra på :)


Njut av dagen!


KRAM





2 kommentarer:

  1. När jag läser det du skriver blir jag alldeles varm. Det är så läckert.
    Du inspirerar och jag njuter av att läsa din blogg..

    Jag vill höra mer om alla dina ideer!

    Kram
    Sara

    SvaraRadera
  2. <3 min underbara Lena!!

    SvaraRadera