måndag 30 januari 2012

VÅRENS...










Nu kommer en tid av optimism inom modet. En färgexplosion i form av orange möter oss på catwalken. 
En pigg och glad nyans som bara skriker - Se mig!
Enligt pantone ger den oranga färgen ett inslag av uppmuntran som bygger på idéer om mod och handling, att vi vill gå vidare och göra saker bättre.




Happy monday raringar!


Vad tycker ni om vårens färg? Tangerine Tango, en röd-orange nyans som forskarna på Pantone Color Institute utsett till vårens färg och som nu dyker upp på både mode och inredning.
För mig känns denna färg så mycket höst men jag får väl ta och vänja mig och kanske smyga in något plagg i garderoben :)







En färg som inte bara dyker upp bland vårens kläder utan även bland det mesta till hemmet.






Alla bilder kommer från Vogue och Elle mat & Vin.


Vårkappa från H&M.


Just nu har jag precis tagit en dusch, sitter i köket och äter frukost i total tystnad. Jag vaknade upp kl nio, det var tyst i hela lägenheten. David hade klivit upp tidigt, fixat barnen och lämnat dem på dagis, helt utan minsta knyst. 
Vad har jag för en man som låter mig sova ut såhär en måndag. 

När jag kom ner låg det en lapp på köksbordet.


"Om du mår bättre kan du jobba så länge du vill, jag hämtar barnen och lagar middag."

Love!

/D


Åh vad jag älskar denna ljuvliga man!


By the way.
Jag har haft alldeles hemsk natt, har varit iskall och svettats samtidigt genomhela natten och fått kliva upp och byta lakan två gånger. 
Ingen feber och nu mår jag hur bra som helst. Har någon av er upplevt detta någon gång? Kan man få en "klimakteriedusch" i ålder min tro? :)


Nu önskar jag er en alldeles fabulous day!

KRAM

3 kommentarer:

  1. Ida Benjaminsson30 januari 2012 21:37

    hahah hände mig med förra veckan :P hade iochförsig haft feber någon dag före men när jag vaknade mådde jag bra, konstigt! haha

    Hoppas allt är bra med er!
    Hur har ni det dom kommande helgerna/veckorna? jag är ledig i tre veckor nu och är lite sugen på att hitta på ngt, kanske kan komma förbi er någon dag :)

    SvaraRadera
  2. Hej Ida,
    Du/ni är så välkomna att hälsa på oss. Vi åker ner till Fjällbacka på fredag morgon och är där över helgen men sen har vi inga planer de kommande veckorna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Färg på vardagen är aldrig fel. Jag tror alla färger kommer sprida glädje :-)
    Ta hand om dig Lena

    SvaraRadera