måndag 23 januari 2012

PLEASE FORGIVE ME. PLEASE!




Jag vet att det inte är så snällt att ge er en bild av ljuvligt goda kanelbullar när ni kikar in här en måndagsförmiddag som denna. MEN se det som en "inspiration till belöning" som ni kan ge er när det blir helg igen. 
Klicka tillbaks till detta inlägg när sötsuget sätter fart och dröm en stund om det som väntas till helgen :)



Hallå!


Igår bakades kanelbullar och de blev bland de godaste bullar vi någonsin gjort. Små förändringar i receptet gjorde susen. 
Sitter på kontoret nu och har inte tid att skriva ner receptet men återkommer med det lite senare idag.

Tur att jag fick hjälp av mina små söta hjälpredor!






Evelina tycker att Kitchen Aiden är på tok för högljudd :-)






När tjejerna får hjälpa till med bakning, städning, dukning, matlagning och andra vardagsbestyr slår det världens alla leksaker. 
När jag frågar om hjälp blir de små liven som ordning & reda, de blir så stora och ansvarsfulla och jag njuter av deras lycka.

Ibland tar saker lite längre tid, ett ägg åker i golvet eller ett glas med mjölk välts omkull men vad gör det?
Låt de era små fina få hjälpa till!






Förklädena låg i tvätten så tröjorna fick åka av :)


Önskar er en alldeles fabulous måndag!


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar