fredag 27 januari 2012

OCH RESULTATET BLEV.....




Så gott! 

Kokt torsk gratinerad med hummersås och potatismos.
Och till det ett vitt vin som jag blev rekommenderat på systemet idag, Saint Clair Family Estate, men tyvärr jag det inte alls i min smak. Alldeles för sött och för mycket flädersmak :(






Receptet får ni här:

Potatismos till 4 personer

Fisk

600 gram färsk torskfilé

1/2 tsk salt

5 dl fiskbuljong

Sås

2 msk smör

2 msk vetemjöl

2 msk koncentrerad hummerfond

4 dl fiskbuljong

1 dl grädde(valfri fetthalt)

kajennpeppar

pressad citonsaft

salt

Smält smöret i en kastrull och ta det från värmen, rör ner vetemjöl och tillsätt fiskbuljongen långsamt under omrörning.
Rör ner grädden samt hummerfonden och smaka av med kajennpeppar, citronsaft och salt.


Koka upp fiskbuljong med salt och lägg i torkfiléerna, låt sjuda i ca 3 min.
Ta upp dem och lägg dem i en ugnsfast form, undvik att få med vatten. Spritsa moset runt om fisken och häll över en del av såsen.

Gratinera på 225 grader i ca 10 min.


Kanske blir det helgens lördagsmiddag? Det är absolut värt att prova.



KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar