torsdag 19 januari 2012

MOTIVATION!



Helllooooow!



Jag har så grym träningsverk efter tisdagens intervallträning men veckans tre mil löpning måste betas av så idag ska jag ge mig på löpbandet. Gillar inte att springa inomhus men idag känns det som ett skonsamt alternativ 
till de isade trottoarerna.


Hur är det med träningsmotivationen?


Vi människor har ju lätt att prioritera våra resurser utefter vad vi tycker är viktigt och roligt. Därför är det nu viktigt att vi ser träningen som mer viktigt än bara ett vapen mot celluliter för att välja träning framför andra intressen, vardagsbestyr och en stund i soffan.

Ju mer medveten vi är om vår träning och våra mål desto starkare är vi när soffan, arbetet eller familjen kallar och vi ändå ska välja träningskläderna.

Om vi prioriterar några timmar i veckan på träningen kommer det öka vårt välmående och vi blir en bättre människa på både jobbet och hemma med familj och vänner.

Skippa dåliga ursäkter och "känn inte efter för mycket". Jag kanske har lite ont i magen? Orkar jag verkligen? Jag kanske borde ta tag i tvätten istället? Ska jag fråga barnen om de vill spela spel? Undrar om det är något på tv:n?

Om en vän skulle ringa dig i samma ögonblick och fråga om du vill följa med till närmaste galleria för shopping och en fika, skulle du då fortfarande vara lite orolig i magen eller välja att vika tvätten istället?

Tänk på det kära vänner :)


Önskar er en fin dag!

KRAM

8 kommentarer:

  1. Så sant! Grymt bra blogg för övrigt!

    SvaraRadera
  2. Tack Malhaz :) Kul att du kikar in här.

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet.
    Min träning står still nu pga att jag har varit magsjuk, därför har det inte häller gått så bra med mina förändringar.
    Har fortfarande ingen matlus. Men försöker äta lite lite och ofta. Känns som det inte finns så mycket annat att göra...

    SvaraRadera
  4. Krya på dig Linda och hoppas du snart blir frisk.

    SvaraRadera
  5. Hej vännen.. Dags för uppdatering igen :) veckan har varit bra.. Träningen den här veckan blev:
    Mån: Morgonpromenad och Styrke (hela kroppen pass)
    Tis: Skidor 1mil och Styrke (ben rumpa)
    Ons: Skidor 1mil
    Tor: Core
    Fre: Skidor 1mil och body pump
    Lör: morgonpromenad och vila
    Sön: skidor 1mil 2 km
    Blev en bra vecka igen.. Just nu är det så kul med träning :) kul att jag inspirerar dig Lena men det är du som inspirerar mig :) vi kanske taggar varandra! :) el tävlar som F skulle ha sagt ;) ska hälsa från F att han följer oxå din blogg och trycker det är jätte kul att läsa!
    Jag fick förresten experthjälp i skidspåret i v.. Det var en man som stanna mig och sa: du jag har stått och kollat på dig ett tag och tycker att du åker jätte fint men vill du ha lite tipps? Klart jag vill sa jag.. Så han gav mig massa enkla men värdefulla tipps och sen åkte han efter mig med skotern och pusha på mig!! Helt fantastiskt.. Hur många skulle göra de? Jag blev jätte glad och tränar för fullt på hans tipps!
    Ha de.. Kram kram Cissi

    SvaraRadera
  6. Åh va underbart Cissi, fortsätt i denna träningsanda nu!
    Och vilken man som helt utan vinning bara delar med sig av sin kunskap. Kul att du fick fina tips och hoppas du får chans att tacka honom igen när du gjort personbästa på årets vasalopp :) Hälsa F att jag gärna utmanar honom om han är sugen på att tävla :) Saknar honom i hälsotävlingen...
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej finaste vän.. det är söndag och det är dags för uppdatering =)Veckan har varit bra, började dock med en vilodag på mån.. kändes som att min kropp behövde det.
    Skidåkningen blir roligare och roligare för vaje gång jag är ut.. det beror mycket på tekniken.. känns som att jag har hittat den nu =) känner mig som en riktig skidåkare =)
    Så här har min vecka sett ut:
    Mån: Vila
    Tis: längdskidor 11 km
    Ons: längdskidor 11 km
    Tor: längdskidor 11 km
    Fre: Body Pump
    Lör: Morgonpromenad + Cirkelträning
    Sön: längdskidor: 20 km (och personbästa)

    Hur går det förresten med ditt pepsi max beroende?

    Sköt om dig.. Puss o Kram Cissi

    SvaraRadera
  8. Härligt Cissi. Jag har inte någon koll på tider när det gäller skidåkning så vad är ditt personbästa på 20 km? Kul att du förbättras så!

    Tack för påminnelsen om pepsi max beroendet :)

    Kram

    SvaraRadera