lördag 21 januari 2012

LIVSKVALITÉ OCH FINPORSLIN




Jag har länge varit på jakt efter ett nytt finporslin men kan inte bestämma mig för vad jag vill ha.

Det rosa Mateusporslinet är underbart men jag är inte helt säker...
Vitt blir för tråkig, tåls att fundera på en stund till.



Hej!

Doften från grillen på balkongen har spridit sig i hela lägenheten, jag njuter. Potatisgratängen står i ugnen och jag har precis gjort kvällens sallad med ruccola, parmesan och pinjenötter.

Barnen sover.

Ett glas mousserande gör mig sällskap vid datorn, Melissa Horn hörs ifrån takets högtalare. Jag bara älskar stunder som dessa. Så viktigt och så mycket livskvalité!







I födelsedagspresent fick jag ett nytt vardagsporslin. Rosenthal porslinet.
Enkelt och klassiskt!
Rosenthal porslinet är ett benporslin med hög bränntemperatur, viktigt att tänka på när man köper porslin.





Kvällens grillning!


Tack fina för att ni kikar in hos mig.

Vi ses!

KRAM

1 kommentar:

  1. Åå va gott det där såg ut.. :) längtar tills vi ses.. Kramar Cissi

    SvaraRadera