tisdag 31 januari 2012

JOBBFRUKOST!




Slog till på "lyx" frukost på jobbet imorse. Nybakade scones och en chailatte. Mmmm vilken bra start det blev denna tisdag!



Heeeeej!


Här på vår lilla Ö är det minus 7 grader och blå himmel. Solen är stark och dess strålar glittrar fint över snön. Ljuvligt!

Igår blev det löpning på gymmet och sen några vänder i poolen men idag ska jag försöka ta mig ut på en lång löprunda, önskar jag hade tid att göra det nu under dagen och samtidigt få suga i mig lite D-vitamin men tyvärr har jag alldeles för mycket att göra på jobbet idag.

Vet ni att vi behöver dricka minst 13 liter mjölk eller äta 35 st ägg per dag för att få i oss tillräckligt mycket D-vitamin under de mörka månaderna?

D-vitaminbrist kan innebära ökade hälsorisker som depression, hjärtinfarkt, blodproppar och autism.

Tips på bra D-vitamin tillskott är Holistics D-Vitamin 2000 E.

Skönt att vår och sommar står på tur så vi slipper tänka på det!






En stor satts med scones deg står i kylen så den som blir sugen kan grädda ett par, till frukost eller fika.



KRAM

2 kommentarer:

  1. Låter skönt! Just nu ligger mina mål på is. Med förkylning i kroppen blir det mest soffläge och en och annan onyttighet som åker ner. Och till helgen väntar förhoppningsvis kalas. Så, nya tag nästa vecka!!! Ha det gott, Emma

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.
    En dag försenad.. men här kommer förra veckan uppdatering =)
    Förra veckan blev lugn, har jätte mycket i skolan nu så det kommer se ut så här i några veckor =(
    Mån: Styrke (ben/rygg)
    Tis: Längdskidor 11 km (personbästa)
    Ons: Cirkelträning
    Tor: Styrke (ben/rumpa + axlar)
    Fre: Längdskidor 11 km
    Bara ca 2 mil skidor den här veckan!! Inte bra.. men jag får skylla på kylan -20 grader!

    Sköt om er! Kram Kram Cissi

    SvaraRadera