lördag 28 januari 2012

FRUKOST MED MASSA KÄRLEK OCH ENERGI




Morgonens dukade frukostbord fyllt med kärlek och energi.
Något mycket stort har hänt i vår lilla familj...



Godmorgon!


Hur glad och lycklig är det tillåtet att få vara?
Jag bara sprudlar av energi, lust och kärlek.
När jag slog upp ögonen tidigt imorse kände jag energin flöda och jag visste att detta kommer bli den bästa dagen på länge.

Något stort har hänt. Vår lilla Evelina 2 1/2 år har sovit sin första hela natt i hennes liv utan minsta pip. Från kl 22.00 - 06.00, det har aldrig tidigare hänt. Den senaste tiden har hon snittat på att vakna 10 ggr per natt.












En fin lördagsmorgon som denna var jag bara tvungen att duka med fina tabletter, och servetter.
Ur högtalarna spelas Melissa Horn och stämningen är magisk!
Jag önskar att jag kunde förmedla denna känsla till er fina.






Smoothie med kokos och jordgubbar!






Jag mixade ihop en smoothie av det som fanns i kyl och frys, helt utan att tänka på vad jag egentligen hade i och det blev kanske den godaste jag någonsin gjort.



Smoothie med kokos och jordgubbar!

1 1/2 dl kokosmjölk
3 dl mild naturell yoghurt jordgubb, (en fantastisk nyhet)
en stor näve frysta jordgubbar

Mixa allt.

Servera i finglasen och njut!


Åh vad jag ska njuta idag, jag ska bara gå runt med ett leende på läpparna, glatt säga hej till de människor jag möter - även om jag inte känner dem så kanske någon kommer bli glad och om inte så får de väl tycka att jag är lite "freek" :) Jag ska tacka busschauffören som kommer stämpla min biljett, önska mannen eller kvinnan i kassan en fin dag och bara sprudla energi.



Nu önskar jag er lika fin dag som vi ska ha.




KRAM

3 kommentarer:

  1. Grattis till er, vilken lycka! Kram och trevlig helg :)

    SvaraRadera
  2. Låter härligt vännen va glad jag blir!
    Åå vilken frukors.. smoothien lät super god.. den måste jag prova göra!! vad hade du för kokosmjölk? jag har bara köpt kokosmjölk i konservburk.. har du något annat? Hälsa alla och ge Evelina en stor kram! Puss på er Cissi

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni!

    Jag använde bara vanlig kokosmjölk på burk, det går nog lika bra med vanlig som light.

    Lycka till!

    KRAM

    SvaraRadera