tisdag 31 januari 2012

THE DINNER PARTY DIARY




The Dinner Party Diary

En perfekt bok för alla er som tycker om att arrangera kalas, fester, middagar, mingel bjudningar mm. Men som glömmer bort eller inte har någon "bra bok" att notera hur resultatet blev. Hur mycket tårta som gick åt, sittarrangemang, favoritrecept, kvällens höjdpunkt eller vad kvällens drink innehöll.

Jag har alltid en förmåga att köpa två tårtor för mycket, baka på tok för många kakor och laga alldeles för mycket mat. Jag är alltid så orolig över att de inte ska räcka till. Och varje år förbannar jag mig själv för att jag bara inte gjorde en liten notering. Då jag enkelt hade kunnat slå upp tidigare arrangemang.






En perfekt present till kvällens värdinna kanske?









Boken innehåller också en del inspiration!






När vi har middagar och många barn i små åldrar är välkomnade brukar vi låta barnen äta först, inte för platsens skull utan mer för lugnets skull. Då är de mätta och glada och springer fritt och leker medan vi vuxna får tid att umgås en stund och äta i lugn och ro.

Sedan brukar vi oftast hänga kvar i köket resten av kvällen, med levande ljus, gott vin i glasen och lugn musik i högtalarna. Barnen brukar krypa upp i soffan med filtar och lite snaks, ett par kanske somnar medan ett par kommer ut och gör oss sällskap. 
Alla är mätta och nöjda och bara njuter av kvällen.


Denna bok står nu på min önskelista!
Mer om boken hittar du HÄR.


KRAM

1 kommentar: