måndag 9 januari 2012

DAGENS LUNCH




Dagens lunch förberedde jag igår kväll och det kändes så lyxigt att en helt vanlig måndag få kila hem och äta en fräsch lunch i lugn och ro med tända ljus och skön musik.

Lite vardagslyx helt enkelt!



Heeeeeej!

För drygt åtta månader sedan flyttade vi vårt kontor från Solna strand till Stora Essingen och nu jobbar vi två minuter från hemmet och tre minuter från dagis. Det är så lyxigt att få ha allt samlat här på vår lilla Ö.

Både jag och David rör oss mycket utanför kontoret vilket gör att vi inte jobbar tillsammans hela dagarna, men ibland äter vi lunch eller gör små ärenden tillsammans vilket ger oss lite extra egentid. Vi kan i lugn och ro prata om det som faller oss in utan att bli avbrutna av barnskrik, spilld mjölk, "titta på mig" och allt det där härliga ni vet som ständigt sker under en middag med barn. 

Idag bollade vi idéer om en ny affärsidé! 
Och jag är så sugen på att förverkliga den.






Har ni prövat Erik Lallerstedhs Cesardressing?
Jag säger bara DO IT! Den är så god!


Kycklingsallad!

Kycklingfilé
Rapsolja
Sweet chilisås
Vitlök
Soya
Köttbuljong i pulverform
--------
Ruccola
Tomater
Rödlök
Sparris på burk
Avocado
Riven parmesan
Cesarderssing á la Erik Lallerstedh

Rör ihop rapsolja, sweet chilisås, pressad vitlök, soya och köttbuljong. Dela kycklingfiléerna i 3 – 4 delar och lägg dem i marinaden i 5 min – 12 timmar beroende på vilken tid du har.
Stek kycklingen med marinaden i en stekpanna.
Skär upp grönsakerna och blanda allt.

Toppa med riven parmesan och dressing!



Nu är jag tillbaks på jobbet och måste sätta fart!

KRAM

2 kommentarer:

  1. Och Vips kom jag på att jag kan faktiskt köpa tulpaner själv, så fina.../Carita

    SvaraRadera
  2. Nio av tio gånger köper jag mina blommor själv, men ibland händer det att D överraskar och så blir jag alltid lika glad :)

    SvaraRadera