onsdag 25 januari 2012

BRIST PÅ MIDDAGSRECEPT




Vardagslyx, det gillar vi eller hur?

Jag bara älskar alla dessa mat, inredning, hälsa och modemagasin som finns på butikshyllorna. Jag kan liksom aldrig få nog och jag vill inte vet hur mycket pengar jag spenderar på dem.
Men jag det ger mig inspiration som i sin tur ger mig energi så jag kommer glatt fortsätta unna mig det :)


Hej!


Jag sitter här på jobbet med en stor pastasallad, senaste numret av Elle Mat & Vin och så er fina läsare.
Jag behöver fylla på med både pasta och bröd efter morgonens träningspass med Tommi, pjuuu va tungt det var att köra intervallträning i snömodden, men effektivt och nu känns det så bra!

Jag har lite brist på idéer när det gäller middagsmat just nu, kylen är helt tom och en rejäl storhandling står på tur men först måste jag hitta 
lite nya härliga recept






Senaste numret av Elle Mat & Vin bjuder på Leila och hennes recept och 
ljuvliga hem.






Åh hon är min absolut största inspirationskälla när det gäller godsaker och brödbak.






Denna söndagsmiddag kanske skulle vara något? Jag gillar stekar, enkelt och de sköter sig självt.






Och så lite sportlov de luxe!
Läckra matmuffins som jag absolut måste prova.


Är det någon mer än jag som har brist på middagsinspiration? 

Det finns ju många "matkassar" på marknaden just nu, med recept och ingredienser till X antal middagar som levereras till dörren. Smidigt, enkelt och en bra inspirationskälla men det blir lite dyrare och man måste ändå ta sig till affären för att handla alla andra mål samt övriga saker vi handlar i matbutiken.

Vad skulle ni säga om en "matkasse" här på bloggen? Där jag ger er en inköpslista för veckan och så dyker det upp ett nytt recept varje dag? Skulle det vara något för er? 
Tåls att fundera på :)


Ha nu en fin eftermiddag!


KRAM

3 kommentarer:

  1. Recept på middagar mottages gärna :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé, jag vill gärna se det här.
    Tack för att du bjuder på en så fin blogg!

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Jaa.. det vill vi ha.. recept på mat som är gott och går sanbbt att tillaga.. kanske lite mer avanserat till helgen =)
    Kram på dig! Cissi

    SvaraRadera